Design Tools in Building Systems Engineering (5cr)
Code: 6T00DE33-3001
General information
- Enrolment period
- 27.11.2017 - 25.02.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2018 - 31.07.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- MD in Building Services Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Building Services Engineering
- Teachers
- Kari Kallioharju
- Antti Mäkinen
- Talotekniikka Virtuaalihenkilö
- Person in charge
- Antti Mäkinen
- Course
- 6T00DE33
Objectives (course unit)
Opiskelija osaa kuvata laaja-alaisesti, mitä tietomallinnuksella tarkoitetaan ja tunnistaa tietomallinnuksen nykytilanteen Suomessa ja globaalisti.
Opiskelija tunnistaa tietomallinnuksen ohjelmistoja ja laitteita ja sen, mihin niitä käytetään
Opiskelija tunnistaa tietomallinnuksen mahdollisuudet suhteessa digitalisaation trendeihin
Opiskelija osaa kuvata tekijöitä, jotka vaikuttavat tietomallinnuksen kehityssuuntiin
Content (course unit)
Tietomalliohjelmistot, digitalisoitumisen trendit, tietomallinnuksen globaalit trendit, tietomallinnus rakennusprosessissa, tietomallinnuksen ohjeistus, tietomallinnuksen mahdollisuudet ja rajoitteet
Prerequisites (course unit)
mallennusohjelmistojen peruskäyttöosaaminen
Location and time
Erillisen 18YTATE - aikataulun mukaisesti
Exam schedules
Ei tenttejä
Assessment scale
0-5
Teaching methods
PBL - työskentely lähiopetuspäivinä. Lähiopetusjaksojen välissä aktiivinen tiedonhaku sekä ryhmätyöhön osallistuminen etätyökaluja hyödyntäen. IDA-ICE harjoittelu.
Learning materials
Tabulassa jaettava materiaali (lainsäädäntö, direktiivit, standardit, artikkelit)
IDA-ICE harjoitukset
Further information
Tarvittaessa järjestetään mallinnusohjelmistojen (esim. IDA-ICE, Dialux) peruskurssi TAMK EDU:n kurssina (maksullinen)
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija laiminlyö tehtävänsä. Opiskelijan läsnäolo on niin vähäistä, ettei hänen osaamistaan ja taitojaan voida todentaa.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on pääsääntöisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät tyydyttävästi.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on aktiivisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät moitteettomasti. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn on oleellinen.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on aktiivisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät moitteettomasti. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn on oleellinen. Opiskelija tuottaa materiaalia jolla on merkittävä alaa kehittävä vaikutus.