Physiotherapeutic Assessment, Theory (8cr)
Code: 7F00CQ43-3004
General information
- Enrolment period
- 11.06.2018 - 16.10.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 22.10.2018 - 31.12.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 46
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Hannu Järvinen
- Liisa Sittig
- Johanna Granlund
- Pirjo Lehto
- Maarit Keskinen
- Liisa Mannisenmäki
- Tiina Pystynen
- Person in charge
- Liisa Mannisenmäki
- Course
- 7F00CQ43
Objectives (course unit)
Students
- knows the principles of physiotherapeutic assessment as part of the physiotherapeutic process,
- knows the function and activity roles of the human musculoskeletal system,
- understand and can justify the meaning of the documentation, its ethical principles and responsibilities in physiotherapy,
- are able to write structured and clear text according to TAMK’s instructions,
- understand the meaning of various loading factors of the musculoskeletal organs for the human physical functioning ability,
- know the structure and basic function of peripheral nervous system
- are able to useand assess knowledge from different sources.
Content (course unit)
- physiotherapeutic assessment and documentation as a part of the physiotherapy process
- principles of differentiated assessment of the limbs and spine
- basics of walking analysis
- titles of physiotherapy
- documentation in physiotherapy
- instructions of written communication in TAMK
- peripheral nervous system
- motor control
Exam schedules
Kirjoitusviestintä: ei tenttiä, arvioidaan esseen perusteella
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu kirjalliseen teoriakokeeseen, joka arvioidaan asteikolla 0-5.
Seminaari arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty.
Hermoanatomia arvioidaan asteikolla 0-5.
Tutortyöskentely arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty
Ensiapu arvioidaan hyväksytty/hylätty
Kirjallinen viestintä arvioidaan hyväksytty/hylätty: kurssi arvioidaan toiselle opintokokonaisuudelle kirjoitettavan esseen perusteella. Tavoitteena on, että osallistuja osaa laatia rakenteellisesti ehjän, havainnollisen, asiatyylisen ja ymmärrettävän ongelmaperustaisen tekstin, jossa argumentoidaan vakuuttavasti ja monipuolisesti. Hän myös
- osallistuu lähiopetukseen ja verkko-opetukseen aktiivisesti
- on tehnyt kirjalliset tehtävät tavoitteiden mukaisesti.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Ongelmaperusteinen opiskelu,tutortyöskentely,itsenäinen opiskelu,luennot,seminaari
Kirjoitusviestintä: lähiopetus, verkkotehtävät, kirjoittamisen tukitunnit
Learning materials
Itsenäinen tiedonhankinta, suositeltu opiskelumateriaali (tarkemmin Tabulassa)
Ensiapu: Korte; Myllyrinne. 2012. Ensiapu. SPR.
Kirjoitusviestintä: kurssilla on oma Tabula-alue
Completion alternatives
Ensiapu: Voimassa olevalla SPR:n EA1- tai EA2- kortilla voi saada osittaisen hyväksilukemisen. Osoittaakseen taitonsa täytyy tehdä kirjallinen tehtävä hyväksytysti ja antaa elvytysnäyttö ensiapuopettajalle.
Further information
Osallistuminen orientaatiotunnille on edellytys opintojaksolle osallistumiselle.
Teorialuentoihin, tutoristuntoihin ja seminaariin osallistuminen sekä ensiavun ja kirjallisen viestinnän suorittaminen hyväksytysti ovat edellytys koko opintojakson suorittamiselle hyväksytysti.
Ensiavunkurssin suorittamisen ohjeistus tulee ensimmäisellä oppitunnilla.Ensiavussa kaikilla tunneilla läsnäolovelvoite.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei kykene teoriakokeessa osoittamaan riittävää tietämystä opintojakson keskeisistä ilmiöistä.
Hermoanatomian osalta opettaja kertoo jakson alkaessa
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä pääkohdat fysioterapeuttiseen tutkimiseen liittyvistä ilmiöistä ja peruskäsitteistä
Hermoanatomian osalta opettaja kertoo jakson alkaessa
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija jäsentää fysioterapeuttiseen tutkimiseen liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja osaa soveltaa tietoa perustellen.
Hermoanatomian osalta opettaja kertoo jakson alkaessa
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osoittaa ilmiön monipuolista ja perusteltua hallintaa ja yhdistää tietoa joustavasti eri yhteyksiin
Hermoanatomian osalta opettaja kertoo jakson alkaessa