Skip to main content

Engineering Projects (2 cr)

Code: 5K00CV70-3008

General information


Enrolment period
02.07.2018 - 31.08.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.08.2018 - 12.10.2018
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Mechanical Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Mechanical Engineering
Teachers
Matti Peltola
Jani Katajisto
Person in charge
Matti Peltola
Course
5K00CV70

Objectives (course unit)

Student understands the basics of machine constructions and typical fasteners used in assemblies. Student knows typical materials used in machine construction. Student has basic skills to work in project environment. Student knows the basics of safety by design. Student is able to report the work done.

Content (course unit)

Project working in small groups. Principles of machine design, typical materials, recycling, idea of basic standards and patents, basic tools of a machine workshop, assembly and dismantling of machines.

Exam schedules

Opintojaksosta ei ole tenttiä.

Evaluation methods and criteria

Raportti, esitelmät

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Ongelmalähtöinen opiskelu, laboratoriotyöskentely, harjoitukset, esitelmät, projektityöskentely, messukäynti.

Learning materials

Internetistä omatoimisesti etsittävät standardit, patentit jne.
Laboratoriotunneilla annettavat työohjeet.

Student workload

Aloitusluento 2h teorialuokassa, laboratoriotyöskentelyä 2h/viikko 4 kertaa, seminaari 2h.
Oman ajan käyttö 40h.

Completion alternatives

Ei ole.

Further information

Opintojakson aikana opiskelijat purkavat laboratoriossa koneita ja laitteita. Purkamistyöstä pidetään pöytäkirjaa ja opintojakso päättyy työn esittämiseen seminaarissa muille opiskelijoille. Työstä tehdään myös kirjallinen kuvia, taulukoita yms. sisältävä raportti annettavan ohjeen mukaisesti.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tekemättömät laboratoriotyöt, poissoloja yli 50% kontaktiopetuksesta.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija pystyy tunnistamaan joitakin pienkoneiden rakenteita, materiaaleja ja komponentteja.
Opiskelija osaa tunnistaa joitakin koneenrakennuksen yleisimpiä koneenosia sekä yksinkertaisia perustyökaluja. Opiskelija osaa avustettaessa etsiä standardeista tietoa koneenosista. Opiskelija pystyy auttavasti raportoimaan tekemänsä työn.
Opiskelija on jonkin verran motivoitunut, ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan, osaa toimia ryhmässä sekä antaa ja vastaanottaa palautetta.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tunnistaa suuren osan pienkoneiden rakenteista, materiaaleista ja komponenteista ja on myös omatoimisesti hankkinut niistä jotakin tietoa.
Opiskelija tuntee useita koneenrakennuksen yleisimpiä koneenosia. Opiskelija tuntee useita liitosten kokoamisessa ja purkamisessa käytettäviä työkaluja. Opiskelija osaa etsiä standardeista tietoa koneenosista. Opiskelija osaa raportoida järjestelmällisesti tekemänsä työn.
Opiskelija on selvästi motivoitunut, ottaa vastuuta omasta ja ryhmän suoriutumisesta sekä osaa rakentavasti antaa ja vastaanottaa palautetta.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tuntee hyvin pienkoneiden rakenteita, materiaaleja ja komponentteja ja hankkii niistä itse aktiivisesti tietoa.
Opiskelija tuntee hyvin useita koneenosia ja niiden liitosperiaatteita. Opiskelija osaa valita itsenäisesti oikeita työkaluja liitosten kokoamiseen ja purkamiseen. Opiskelija ymmärtää yleisesti standardien merkityksen koneenrakennuksessa ja osaa etsiä itsenäisesti tietoa koneenosista. Opiskelija osaa raportoida seikkaperäisesti, järjestelmällisesti, kiinnostavasti ja oikein tekemänsä työn.
Opiskelija on erittäin motivoitunut, ottaa sitoutuneesti vastuuta omasta ja ryhmän suoriutumisesta, kannustaa ja edesauttaa ryhmää parempaan suoritukseen ja osaa hyödyntää palautetta systemaattisesti ammatillisen kasvun välineenä.

Go back to top of page