Professional Communication (3 cr)
Code: 7K00CT72-3016
General information
- Enrolment period
- 18.12.2017 - 16.01.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 16.01.2018 - 23.02.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Nora Viitala
- Heidi Valtatie
- Person in charge
- Heidi Valtatie
- Small groups
- Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 3 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 4 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 3
- Pienryhmä 4
- Course
- 7K00CT72
Objectives (course unit)
The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.
Content (course unit)
- identification and evaluation of personal communication skills
- professional performance in a work community
- professional communication in collaboration with individuals and families
- acting as a professional in social media
- multicultural nursing
- challenging interaction situations and various interaction means
Prerequisites (course unit)
none
Exam schedules
Ammatillinen vuorovaikutus muistilappu-ryhmätentti 23.2.2018 klo 10.15-11.45
Evaluation methods and criteria
Osa 1 Ammatillinen vuorovaikutus hoitotyössä 3 op
- ryhmätentti: numeerinen arviointi 0-5
- monikultttuurinen seminaari hyväksytty / hylätty
Osa 2 Pienryhmätyöskentely
-pakollinen osallistuminen opetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn
- oppimistetävän hyväksytysti suorittaminen sovittuun ajankohtaan mennessä
-hyväksytty / hylätty
Osa 3 TKI osuus
Teaching methods
- Yhteistoiminnallinen oppiminen
- Lähiopetus
- Opetuskeskustelu
- Pienryhmätyöskentely
- Toiminnalliset menetelmät
Learning materials
-ajankohtaiset artikkelit
-kirjallisuus:
Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla 1-2 p. ja 3. uudistettu painos
Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006
Tunnilla annetut ajankohtaiset artikkelit ja käsitellyt asiat
Student workload
Lähiopetus 12h, lisäksi pienryhmätyöskentelyä 15-18h. Itsenäisen opiskelun ouus 39-42h
Practical training and working life cooperation
Työelämäyhteistyö Hildan Tupa Kangasala
Further information
Toteutussuunnitelmaan voi tulla muutoksia vielä orientaatiotunnilla. Orientaatiotunnilla, seminaarissa ja pienryhmätyöskentelytunneilla läsnäolovelvollisuus. Hyväksyttyyn suoritukseen kuuluu työelämäyhteistyö Hildan Tuvan kanssa.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja työelämätaidoissa.
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti