Design Project, Multi-storey Buildings (10 cr)
Code: 5R00CK06-3003
General information
- Enrolment period
- 02.07.2018 - 15.09.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2018 - 30.04.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Architect
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Architect
- Teachers
- Kati Koskento
- Tytti Kaitala
- Elina Ritola
- Person in charge
- Minna Nyström
- Small groups
- Labrat 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Labrat 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Labrat 1
- Labrat 2
- Course
- 5R00CK06
Objectives (course unit)
After completing the course, students know regulations and guidelines related to blocks of flats and their structures. Students can design blocks of flats of high architectural quality to urban environment and produce the related architectural designs and documents. Students know the different HVAC and energy solutions of blocks of flats. Students can choose construction materials and structural systems for blocks of flats. Students can assess the effects of diverse structures on design of blocks of flats. Students can deliver information needed for cost accounting and understand what construction costs consist of. Students can work as members of the design team.
Content (course unit)
Architecture and history of blocks of flats Construction legislation and guidelines
Making of architectural designs for blocks of flats Architects’ working plans on blocks of flats
Structural systems of blocks of flats and their selection and effects on design HVAC and energy solutions of blocks of flats
Cost accounting for blocks of flats as regards architectural design
Operation of construction design teams
Prerequisites (course unit)
Basics of construction, structures and design
Location and time
Lukujärjestyksen ja Tabulan mukaan.
Exam schedules
Ei tenttiä
Evaluation methods and criteria
Harjoitustyö
Aktiivisuus ja läsnäolot harjoitustunneilla ja luennoilla
Aikataulun hallinta ja ryhmätyötaidot
Pakollinen harjoitustyöseminaareihin osallistuminen. Harjoitustyön seminaarit ovat tärkeä osa oppimista, seminaarista pois jääminen laskee arvosanaa. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu opettajan kanssa etukäteen. Poissaolosta tulee esittää lääkärintodistus.
Harjoitustyöt pitää palauttaa ajallaan. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu opettajan kanssa etukäteen.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, itsenäinen työskentely, ryhmätyöskentely, vierailuluennot, harjoitukset, työmaavierailut, tuntipäiväkirja, harjoitustyöseminaarit
Learning materials
Ilmoitetaan opintojakson aikana
Student workload
Opiskelijan työkuorma on 27 h / op
Content scheduling
Kerrostalojen arkkitehtuuri ja historia.
Rakentamisen lainsäädäntö ja ohjeet.
Kerrostalon arkkitehtipiirustusten teko.
Kerrostalon arkkitehdin työsuunnitelmat
Kerrostalon rakennejärjestelmät sekä niiden valinta ja vaikutus suunnitteluun.
Kerrostalon lvis- ja energiaratkaisut.
Kerrostalon kustannuslaskenta arkkitehtisuunnittelun osalta.
Rakennussuunnitteluryhmän toiminta.
Completion alternatives
Ei ole
Practical training and working life cooperation
Vierailuluennoitsijoita
International connections
Kansainvälisten vaihto-opettajien luentoja mahdollisuuksien mukaan.
Further information
Vaadittavat lähtötiedot: opettajat arvoivat, onko opiskelijalla riittävät valmiudet suorittaa kurssi. Opintojaksolla on käytössä Tabula, jossa materiaali digitaalisessa muodossa. Suunnittelu totetutetaan ArchiCad -suunnitteluohjelmalla.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja, jolloin ryhmätyö ei onnistu. Harjoitustyön aikataulun hallinta on hyvin heikkoa ja ryhmätyötaidot hyvin puutteelliset. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi kykene soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole lainkaan paneuduttu. Opiskelija on poissa harjoitustyöseminaarista ilman pätevää syytä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja, jolloin oma osuus ryhmätyöstä jää vähäiseksi. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Harjoitustyön aikataulun hallinta on puutteellista ja ryhmätyötaidot ovat heikot.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia, ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Opiskelija on jäänyt pois harjoitustyöseminaarista. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu opettajan kanssa etukäteen
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on vain vähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla, aikataulun hallinta ja ryhmätyötaidot ovat hyvät. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Myöhässä palautetun harjoitustyön arvosana on korkeintaan 3. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu opettajan kanssa etukäteen.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut opetukseen ja ryhmätyöhön aktiivisesti ja rakentavasti. Harjoitustyön aikataulutus on hallinnassa.Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat sekä osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti sekä ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.