Skip to main content

Project Management and Duties of Principal Designer (5 cr)

Code: 5R00CK25-3002

General information


Enrolment period
02.07.2018 - 15.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2018 - 31.12.2018
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Architect
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Construction Architect
Teachers
Eero Nippala
Minna Nyström
Person in charge
Minna Nyström
Course
5R00CK25

Objectives (course unit)

Students know the key contents and job descriptions of construction and principal designers.
After the course, students have the necessary basic knowledge and skills to work as the builder in charge and/or the principal designer in small projects. Students can make the needed documents and hold related meetings. The course gives the basis for working as the builder or principal designer in demanding projects after orientation.

Content (course unit)

Construction project parties and organisation manners
Direction of design, design agreements
Principal designer’s duties
Construction contract documents, organisation of competitive bidding and contract agreements
Public procurement
Financial and temporal project management Assignments

Prerequisites (course unit)

Basic Construction Competence

Location and time

Course schedule informed during first lectures

Exam schedules

Will be announced during first lectures

Evaluation methods and criteria

Exam
Assignments

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Oppituntiluennot,
Oppituntikeskustelut
oppituntiharjoitustehtävät
kotiharjoitustehtävät

Learning materials

Course material in Tabula

Student workload

1 credit = 27 hours of work

Content scheduling

Will be announced during lectures

Completion alternatives

No alternative ways to perform the course

International connections

No international connections

Further information

---

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

RAKENNUTTAMINEN:
- tentti arvosana 0
- puuttuu oppituntiharjoitus tai kotitehtävä hyväksytysti suoritettuna
--------------------------------------------------------------------------------------------

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

RAKENNUTTAMINEN:
- opiskelija tietää mitä rakennuttajan tehtäviin kuuluu ja opiskelija kykenee toimimaan rakennuttajana pienessä rakennushankkeessa. Perusosaamisessa voi olla pieniä puutteita.
- Opiskelija kykenee tekemään pienen rakennushankkeen rakennuttamisen asiakirjoja sekä pitämään työmaakokouksia.
- Opiskelija osaa kilpailuttaa urakan valmiita lomakkeita käyttäen ja tuntee YSE:n keskeisen tarkoituksen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Rakennuttaminen
- opiskelija tietää mitä rakennuttajan tehtäviin kuuluu ja opiskelija kykenee toimimaan rakennuttajana pienessä rakennushankkeessa. Opiskelija osaa tehdä tavanomaisia rakennuttamiseen liittyviä analyysejä.
- Opiskelija kykenee tekemään pienen rakennushankkeen rakennuttamisen asiakirjoja sekä pitämään työmaakokouksia.
- Opiskelija osaa kilpailuttaa urakan ja tuntee YSE:n keskeisen tarkoituksen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Rakennuttaminen
- opiskelija tietää monipuolisesti mitä rakennuttajan tehtäviin kuuluu ja opiskelija kykenee toimimaan vastuullisena rakennuttajana pienessä rakennushankkeessa.
- Opiskelija osaa tehdä monipuolisia analyysejä ja luoda pienimuotoisen yksinkertaisen urakan asiakirjoja rakennuttamiseen liittyen.
- Opiskelija osaa kilpailuttaa urakan ja tuntee YSE:n keskeisen tarkoituksen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Go back to top of page