Skip to main content

Architectural Design Project (5 cr)

Code: 5R00CK20-3002

General information


Enrolment period
02.07.2018 - 30.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.09.2018 - 14.12.2018
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Architect
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Construction Architect
Teachers
Tytti Kaitala
Elina Ritola
Person in charge
Elina Ritola
Course
5R00CK20

Objectives (course unit)

Student is able to compose a high-quality spatial and architectural plan for building having a challenging programme. Student can design both professional plans and and illustration images. Student is able to compile a design schedule and submit the plans by the deadline. Student can evaluate his or her own performance and develop designs according to feedback.

Content (course unit)

Architectural competition or equivalent programme.
Varying topics.

Prerequisites (course unit)

Adequate knowledge about architectural design, structures and building materials.

Exam schedules

Ei tenttiä

Evaluation methods and criteria

Itsenäinen parityöskentely.
Opiskelijan tulee hahmottaa aikaisemmin opitut asiat ja osata soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti.
Aktiivisuus ja läsnäolot harjoitustunneilla ja luennoilla
Aikataulun hallinta ja ryhmätyötaidot.
Koska kurssilla harjoitellaan kansalliseen arkkitehtuurikilpailuun osallistumista ja toimintatapoja, harjoitustyön eri vaiheet tulee palauttaa ajoissa. Myöhässä palautetun harjoitustyön arvosana on korkeintaan 2. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu opettajan kanssa etukäteen.
Harjoitustyön seminaarit ovat tärkeä osa oppimista, seminaarista pois jääminen ilman pätevää syytä laskee arvosanaa. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu opettajan kanssa etukäteen.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Parityöskentely, yleiseen suunnittelukilpailuun osallistuminen.
Vaadittavat lähtötiedot: Opettajat arvioivat, onko opiskelijalla riittävät taidot aikaisemman opintopohjan perusteella kurssin suorittamiseen.

Learning materials

Ilmoitetaan opintojakson aikana

Student workload

Opiskelijan työkuorma on 27 h / op

Content scheduling

Opiskelija laatii tilallisesti ja arkkitehtonisesti korkeatasoisen suunnitelman haastavan tilaohjelman mukaisesti sekä työstää suunnitelmasta ammattimaiset, edustavat ja havainnolliset piirustukset.
Opiskelijan harjoitustyö seuraa kurssin suunnitteluaikataulua. Harjoitustyö palautetaan vaadittuna ajankohtana.
Opiskelija pystyy arvioimaan omaa työskentelyään, suunnitelmaansa sekä huomioi saamaansa palautetta.

Completion alternatives

Ei ole

Practical training and working life cooperation

Vierailuluennoitsijoita

International connections

Kansainvälisten vaihto-opettajien luentoja mahdollisuuksien mukaan.

Further information

Opintojaksolla on käytössä Tabula, jossa materiaali digitaalisessa muodossa. Suunnittelu totetutetaan ArchiCad -suunnitteluohjelmalla.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja, jolloin ryhmätyö ei onnistu. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi kykene soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole lainkaan paneuduttu. Aikataulun hallinta ei onnistu ja ryhmätyötaidot ovat hyvin puutteelliset.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja, jolloin oma osuus ryhmätyöstä jää vähäiseksi. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Aikataulun hallinta on heikkoa ja ryhmätyötaidot ovat puutteelliset. Myöhässä palautetun harjoitustyön arvosana on korkeintaan 2. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu
opettajan kanssa etukäteen.
Harjoitustyön seminaarit ovat tärkeä osa oppimista, seminaarista pois jääminen. Poikkeukset vain erittäin perustelluista syistä ja jos asiasta on sovittu opettajan kanssa etukäteen.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on vain ähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä (ryhmätyössä) on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Aikataulun hallinta onnistuu ja ryhmätyötaidot ovat hyvät.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut opetukseen ja ryhmätyöhön aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Aikataulun hallinta onnistuu ja ryhmätyötaidot ovat hyvät.

Go back to top of page