Professional Swedish for Physiothrapists, writing skills (1 cr)
Code: 7F00CM18-3005
General information
- Enrolment period
- 11.06.2018 - 31.08.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2018 - 31.12.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 1 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Physiotherapy
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Swedish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
Objectives (course unit)
Students
- are able to write down in an interview information important to a person’s present and previous functionality and wellbeing,
- can instruct various clients in the most important therapeutical exercises in writing,
- are able to communicate in writing in a multi-professional work communities in situations common to physiotherapists,
- know the most important professional vocabulary of their field,
- know how to find information from professional and research sources and use that to improve their expertise,
- can maintain, develop and evaluate their language skills and language learning skills as well as adopt language skills as a part of their professional identities.
Content (course unit)
- interview
- guidance and advice situations
- symptoms and treatment of pain and various conditions
- important physiotherapy vocabulary
- important anatomical vocabulary
- authentic texts from the students’ own field
Exam schedules
Kirjallinen tentti:
Pe 26.10.2018 klo 10.00-12.00
Tutoristunnot ruotsiksi (yhteensä 8 pienryhmää):
A1: ma 22.10.2017 klo 8.00-10.00
A2+A3: ti 23.10.2017 klo 10.00-12.00 (2 pienryhmää)
A4+B1: ke 24.10.2017 klo 10.00-12.00 (2 pienryhmää)
B2+B3: ke 24.10.2017 klo 14.00-16.00 (2 pienryhmää)
B4: pe 26.10.2017 klo 8.30-9.30
Assessment methods and criteria
Arviointi T1-3 ja H4-5 (ks. tarkemmin kohta arviointikriteerit). Läsnäolo (80 %) kontaktitunneilla. Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn opintojaksolla.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus, itsenäinen verkko-opiskelu, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, kirjallinen tentti
Learning materials
Opettajan jakamat ja ryhmän itsensä tuottamat materiaalit Tabulassa.
Student workload
Lähioppimiskerrat (yht. noin 30 h molemmilla kursseilla). Läsnäolovelvollisuus on 80 % lähioppimiskerroista. Itsenäinen työskentelyosio (keskimäärin n. 50 h) sisältää tunneilla käsiteltyihin osa-alueisiin liittyvät kotitehtävät ja tentteihin valmistautumisen.
Completion alternatives
Tarjolla ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Further information
HUOM! Kurssit: Yrkessvenska för fysioterapeuter, skriftlig färdighet ja Yrkessvenska för fysioterapeuter, muntlig färdighet pidetään limittäin, mutta arvosanat annetaan erillisinä.
Ensimmäinen kontaktikerta: 16.8.2018
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TYYDYTTÄVÄ 1 (taitotaso B1.1)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- Osaa viestiä lyhyesti ja pääosin ymmärrettävästi yksinkertaisissa vuorovaikutustilanteissa.
- Osaa raportoida lyhyesti potilaan/asiakkaan tilasta muistiinpanojen ja tukisanojen avulla.
- Osaa viestiä yksinkertaisesti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (kirjalliset potilasohjeet).
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
- Osaa antaa yksinkertaisia ohjeita potilaan ohjaustilanteissa.
- Osaa kysyä haastattelutilanteissa yksinkertaisia kysymyksiä, mutta vastauksen ymmärtäminen saattaa tuottaa vaikeuksia (haastattelut).
- Osaa käyttää fysioterapian perussanastoa.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
- Ymmärtää pääasiat fysioterapiaan liittyvistä teksteistä sanakirjaa apuna käyttäen.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TYYDYTTÄVÄ 3 (taitotaso B1.2)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- Osaa viestiä melko hyvin potilaaseen/asiakkaaseen liittyvistä toimenpiteistä eri tahojen kanssa.
- Osaa raportoida selkeästi ja ymmärrettävästi potilaan/asiakkaan tilasta.
- Osaa viestiä riittävän selkeästi työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (kirjalliset potilasohjeet).
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
- Osaa kertoa keskeisimmät ohjeet potilaan/asiakkaan ohjaustilanteissa.
- Osaa esittää haastattelutilanteissa tarkentavia kysymyksiä ja vastata ennakoimattomiin kysymyksiin (haastattelut).
- Osaa käyttää keskeistä fysioterapian sanastoa ja käsitteitä.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
- Ymmärtää pääasioiden lisäksi myös yksityiskohtia fysioterapiaan liittyvistä teksteistä ilman apuvälineitä
- Hankkii tietoa erilaisista alan julkaisuista ja raporteista.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
HYVÄ 5 (taitotaso B2.2-C1)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- Osaa viestiä itsenäisesti, monipuolisesti ja selkeästi potilaaseen/asiakkaaseen liittyvistä toimenpiteistä eri tahojen kanssa.
- Osaa raportoida sujuvasti ja monipuolisesti potilaan/asiakkaan tilasta.
- Osaa viestiä sujuvasti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa (hoitoneuvottelut, kirjalliset potilasohjeet).
OHJAAAMINEN JA NEUVONTA:
- Opiskelija osaa viestiä sujuvasti potilaan/asiakkaan ohjaustilanteissa.
- Opiskelija osaa esittää haastattelutilanteissa laajempia vastauksia vaativia lisäkysymyksiä ja vastata tavallisiin kysymyksiin ilman suurempia vaikeuksia (haastattelut).
- Osaa käyttää sujuvasti keskeistä fysioterapian sanastoa ja käsitteitä.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
- Ymmärtää pääasioiden lisäksi useimmat yksityiskohdat fysioterapiaan liittyvistä teksteistä ilman apuvälineitä
- Hankkii tietoa sujuvasti erilaisista alan julkaisuista ja raporteista.
- Ymmärtää ja pystyy soveltamaan lukemaansa.