Skip to main content

Professional English for Physiotherapists (3 cr)

Code: 7F00BC48-3005

General information


Enrolment period
27.11.2017 - 31.12.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2018 - 31.07.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
English
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Minna Metsäportti
Person in charge
Marja-Leena Lähteenmäki
Course
7F00BC48

Objectives (course unit)

Student
- when conducting a client interview, is capable of asking relevant questions relating to one’s previous functional capacity and wellbeing
- can instruct various clients in most common therapeutic exercises
- can communicate in spoken and written English as part of a multiprofessional team
- understands and can utilize articles and research reports in the field of Physiotherapy
- can further develop one’s English skills in the field of Physiotherapy by fluently utilizing dictionaries and other language learning tools

Content (course unit)

- client interview
- guidance and instruction sessions
- relevant terminology in the field of Physiotherapy
- relevant terminology in anatomy
- Research report
- Medical terminology

Exam schedules

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Kontaktitunnit, joilla läsnäolovelvollisuus 80%. Orientaatiotunnilla esitellään opintojakson pääteemat (erilaiset fysioterapia-alan kommunikointitilanteet) ja opiskelumenetelmät sekä kerrotaan palautettavien tehtävien kriteerit ja palautusajat. Opintojakson aikana opiskelija työstää annettujen ohjeiden mukaisesti kulloisenkin kontaktitunnin teemaa jo etukäteen.
Opiskelijan työ:
- kontaktitunneille valmistautuminen
- kirjalliset palautettavat tehtävät (tideonhaku, valitun materiaalin työstäminen)
- suullinen näyttö (osallistuminen pienryhmäkeskusteluihin sekä opintojakson lopussa arvioitava
suoritus)
- kirjallinen lopputentti

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kontaktiopetus, pienryhmäharjoitukset, ja itsenäinen opiskelu. Osa tutor-istunnoista pidetään englanniksi.

Learning materials

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Further information

Prerequisites:
Level: Upper Secondary School studies or equivalent skills
Common European Framework for Languages Level B2.1

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hylätty kirjallinen tentti ja/tai suullinen näyttö (sisältötavoitteet jäävät saavuttamatta, huomattavia puutteita rakenteissa tai oikeakielisyydessä). Laiminlyönnit tehtävien palauttamisessa ja/tai poissaolokäytäntöjen noudattamattomuus.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita asiakkaille
- kysyy asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan terveydentilaan ja elämäntilanteeseen liittyviä, välttämättömiä tietoja sekä kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi
- osaa käyttää fysioterapian perussanastoa.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
- ymmärtää sanakirjaa käyttäen pääasiat omiin työtehtäviinsä liittyvistä fysioterapia-alan teksteistä
-osaa hakea tietoa ohjeistetusti

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. puhelinkeskustelut, suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)
- selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa, elämäntilannetta, elintapoja ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä
- kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin
- osaa käyttää keskeistä fysioterapia-alan sanastoa ja käsitteitä.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hankkii tietoa fysioterapia-alan julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi
-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat fysioterapia-alan tekstistä ilman apuvälineitä
-osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa
-ymmärtää ja pystyy soveltamaan lukemaansa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. raportointi, dokumentointi, palaverit, neuvottelut, palautekeskustelut)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
-haastattelee ja ohjaa asiakkaita taitavasti mukauttaen viestintätyyliään tilanteen ja asiakkaan mukaan, myös haastavissa ja odottamattomissa asiakastilanteissa
-osaa käyttää vaativaakin fysioterapia-alan sanastoa ja käsitteitä.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hyödyntää fysioterapia-alan artikkeleita ja muita alan julkaisuja oman työnsä kehittämisessä (esim. kansainväliset hankkeet)
-lukee sujuvasti vaativaakin fysioterapia-alan tekstiä sekä osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti
-ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat tekstistä ja pystyy soveltamaan ja selittämään lukemaansa.

Go back to top of page