Education and Teaching Competence and Digital Communication (3cr)
Code: 7K00CT71-3010
General information
- Enrolment period
- 27.11.2017 - 31.12.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2018 - 15.04.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Ulla Markkanen
- Johanna Granlund
- Person in charge
- Ulla Markkanen
- Small groups
- Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 3 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 4 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 3
- Pienryhmä 4
- Course
- 7K00CT71
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching;
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation;
- is able to use and plan digital teaching methods and materials;
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies;
- the education and teaching method process;
- education in different situations with various methods;
- education and communication utilising information and communications technology;
- evaluation of effectiveness in education.
Prerequisites (course unit)
30 ects of initial stage studies must be completed before entering the middle stage studies.
Exam schedules
Ei tenttiä. Tentin sijasta seminaari.
Assessment methods and criteria
Arvioitavat tehtävät:
Ryhmätyö 2 ja 4: Digitaalisen ohjausmateriaalin suunnitelma ja vertaisarviointi. Hyväksytty / hylätty
Ryhmätyö 3: Digitaalisen ohjausmateriaalin tekeminen ja seminaariesitys. Hyväksytty / hylätty
Yksilötyö: Essee. numeerinen arviointi 0-5
Kirjoitusviestinnän itsearviointi: Hyväksytty/hylätty
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, verkko-opetus, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät ja itsenäinen työskentely.
Learning materials
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylän eri talot, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Student workload
Osa 1. Teoria lähiopetus 18-20h ja 59-61 h itsenäistä opiskelua
Osa 2. Kirjoitusviestintä 2h
Content scheduling
Osa 1: Teoria
Toteutuksen aloitusluennolla on läsnäolovelvollisuus. Ryhmätyö 1: Digitaalisten ohjausmateriaalien etsiminen. Ohjausmateriaalien esittelytunnin poissaolo korvataan tekemällä ryhmätyö yksilösuorituksena. Ryhmätyö 2: Digitaalisen ohjausmateriaalin suunnittelu. Ryhmätyö 3: Digitaalisen ohjausmateriaalin tekeminen ja esittäminen esitysseminaarissa. Esitysseminaarissa läsnäolovelvollisuus. Poissaolo esitysseminaarista korvataan osallistumalla toisen toteutuksen esitysseminaariin. Ryhmätyö 4: Vertaisarviointi toisen ryhmän digitaalisesta ohjausmateriaalista. Yksilötyö: essee Tabula -kurssin erillisen ohjeen mukaan. Esseen palautus viimeistään viikolla 15.
Osa 2: Kirjoitusviestintä
Kirjoitusviestintä -workshop: max 20 opiskelijan ryhmä. Essee, josta 50 % tulee olla workhoppiin osallistuessa valmiina, otetaan mukaan workshopiin. Omat tietokoneet mukaan. Poissaolo korvataan toiseen workshopiin osallistumisella opiskelijamäärän rajoissa.
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
Toteutussuunnitelmaan voidaan tehdä muutoksia ryhmän ja opettajien yhteisellä päätöksellä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Ei ole palauttanut annettuja tehtäviä
• Ei ole osallistunut ryhmätöihin eikä lähiopetukseen
• Ei osaa arvioida omaa ja ryhmän toimintaa
• Ei ole päässyt kurssin tavoitteisiin
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät: ryhmätyöt eivät ole täysin tehtävänannon mukaisia, tehtävissä ja essee -tehtävässä on puutteita
• Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen vain vähän
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa epärealistisesti ja epäasiallisesti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin tyydyttävästi
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen aktiivisesti
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti ja kunnioittavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin hyvin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen aktiivisesti, kantaa vastuuta ryhmän tuotoksista
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti, kunnioittavasti, rakentavasti ja oivaltavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin erityisen hyvin