Skip to main content

Nursing Research (2cr)

Code: 7K00CT90-3005

General information


Enrolment period
11.06.2018 - 26.08.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2018 - 10.10.2018
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Sari Räisänen
Person in charge
Sari Räisänen
Course
7K00CT90

Objectives (course unit)

The student
- is able to justify choices with scientific arguments;
- is able to describe the scientific research process in nursing research;
- is able to differentiate the approaches of quantitative and qualitative research;
- chooses appropriate data collection and analysis methods according to the study approach;
- knows ethical guidelines in scientific research.

Content (course unit)

-recent studies in nursing science
-scientific argumentation
-research ethics
-stages of the research process
-empirical research: quantitative and qualitative
-theoretical research
-scientific data collection and analysis methods and their use

Prerequisites (course unit)

30 ects of initial stage studies completed

Location and time

5.9.2018 klo 12.30-15.45 orientaatio, luento ja ryhmätehtävän ohjeistus.
11.9.2018 klo 12.30-14.00 luento
12.9. 2018 klo 14.15-15.45 ryhmätyöskentely itsenäisesti tai opettajan ohjauksessa luokkatilassa.
2.10.2018 klo 10.15-11.45 ja 12.30-14.00 ryhmätehtävien käsittelyä ja luento.
10.10.2018 klo 12.30-14.00 ryhmätentti. Uusintakoe tenttiakvaariossa (ajankohta ilmoitetaan myöhemmin).

Exam schedules

10.10.2018 klo 12.30-14.00 ryhmätentti. Uusintakoe tenttiakvaariossa (ajankohta ilmoitetaan myöhemmin).

Assessment methods and criteria

Ryhmätyöskentelyyn osallistuminen.
Ryhmätentti. Itsearviointi.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot.
Ryhmätyöskentely lähiopetustunneilla (läsnäolo erittäin suotavaa).
Ryhmätentti.

Learning materials

Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä.
Kylmä, J ja Juvakka, T. Laadullinen terveystutkimus.
Hirsijärvi, S ym. Tutki ja kirjoita.

Student workload

Opiskelijan ajankäyttö yhteensä 54 tuntia.

Further information

Ryhmätehtävää työstetään osittain oppitunneilla, joten läsnäolo erittäin suotavaa (pakollista).

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvat pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- opiskelija kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä

Go back to top of page