Skip to main content

Professional English for Nurses (3 cr)

Code: 7K00BK07-3048

General information


Enrolment period
11.06.2018 - 12.08.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.08.2018 - 30.09.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Minna Metsäportti
Course
7K00BK07

Objectives (course unit)

The student
-is capable of asking, when conducting a patient interview, relevant questions relating to the patient’s previous health;
-can inform patients about the most common nursing practices, procedures and ward routines;
-can communicate in English as part of a multi-professional care team;
-understands and can use articles and texts in the field;
-can further develop his/her English skills in the field by effectively using dictionaries and other language learning tools.

Content (course unit)

-patient interview
-guidance and instruction sessions prior to and during examinations
-relevant terminology in the field
-relevant terminology in anatomy
-research reports
-medical terminology

Prerequisites (course unit)

Level: Upper secondary school studies or equivalent skills
Common European Framework for Languages Level B2.1

Exam schedules

Opintojakson kirjallinen lopputentti paperitenttinä lukujärjestyksen mukaisesti oman ryhmän kanssa. Uusinnat tenttiterraariossa. (Uusintapäivät ilmoitetaan kurssin alussa.)

Evaluation methods and criteria

Written exam
Oral presentation / performance
Submitted written assignments
Participation in the small group activities
Self-study between the contact lessons
Self-assessment
Following the schedule and meeting the deadlines

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Collaborative studying, lectures, independent study, Tabula-based e-learning.

Learning materials

Karhumäki, Metsäportti, Tuohimäki: Dear Patient - English for Nursing
Tabula -learning environment containing:
online dictionaries and other tools for language learning
links to health news websites
links to recommended websites (related to nursing and health care)
video clips
Tabula activities
Quizlet
contact lesson materials

Student workload

Lesson attendance: 80%. The main theme and subthemes of the course (communication in nursing) are presented in the orientation lesson, along with an introduction to the applied study methods, and the criteria and deadlines of the written assignments. Throughout the course, students are expected to work on the forthcoming themes as instructed.
A student's contribution:
- preparing for the contact lessons
- written assignments (searching, choosing and working on appropriate study material)
- oral skills (participating in small group activities, oral exam at the end of the course)
- final test (written)

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Reasons for failing the course:
Written / Oral exam is failed if
- the student has considerable problems in linguistic structures and grammar
- one's nursing terminology is very limited, or almost non-existent
- one fails to convey the relevant message across to a listener or a reader.
Negligence or delays in submitting the assignments.
Non-compliance to attendance requirements.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii pääosin ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita potilaille/asiakkaille
- kysyy potilaalta/asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan terveydentilaan ja elämäntilanteeseen liittyviä, välttämättömiä tietoja sekä kirjaa tämän antamat vastaukset tyydyttävästi hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi (esim. suostumuksen kysyminen toimenpiteeseen)
- selviytyy yksinkertaisisissa vuorovaikutus- ja kommunikointitilanteissa
- osaa käyttää hoitotyön perussanastoa.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
- ymmärtää sanakirjaa käyttäen pääasiat omiin työtehtäviinsä liittyvistä hoitotyöhön liittyvistä teksteistä
-osaa hakea tietoa ohjeistetusti
LINGVISTISET OSAAMISKUVAUKSET:
- selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
- reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin
- ääntää pääosin ymmärrettävästi
- käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
- käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
- käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä kuten ilmaiset sanakirjat
- ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti
toistetaan tarvittaessa
- löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
MUUTA:
- ymmärtää ammattienglannin osaamisen tärkeyden ja työskentelee erikoisalan kielitaitonsa kartuttamiseksi oman tason ja omien kielenoppimistarpeiden mukaan.
- on edistynyt opintojakson aikana omat lähtökohdat huomioonottaen.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa potilasohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)
- selvittää onnistuneesti potilaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa, elämäntilannetta, elintapoja ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä
- kirjaa potilaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa potilaan esittämiin kysymyksiin
- osaa käyttää keskeistä hoitotyön sanastoa ja käsitteitä.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hankkii tietoa hoitotyön julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi
- ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat hoitotyön tekstistä ilman apuvälineitä
- osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa
LINGVISTISET OSAAMISKUVAUKSET:
- viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä
- keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
- reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti
- ääntää melko luontevasti ja selkeästi
- käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet
väärinkäsityksiin
- osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
- ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
- osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
- välittää viestin kuulijalle tai lukijalle ymmärrettävästi ilman väärinkäsityksiä ja lähes idiomaattisesti
(H4)
- välittää viestin kuulijalle tai lukijalle ymmärrettävästi ilman väärinkäsityksiä, mutta tuotoksessa on jonkin verran suomen kielen vaikutusta (H3)
MUUTA:
- työskentelee itseohjautuvasti ja aktiivisesti erikoisalan kielitaitonsa kartuttamiseksi oman tason, omien kielenoppimistarpeiden ja oman mielenkiinnon mukaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi, mahdollinen opintojakson ulkopuolinen toiminta, esim. hankkeet tai muut kansainväliset yhteydet)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
-haastattelee ja ohjaa asiakkaita taitavasti mukauttaen viestintätyyliään tilanteen ja asiakkaan mukaan, myös haastavissa ja odottamattomissa asiakastilanteissa
-osaa käyttää vaativaakin hoitotyön sanastoa ja käsitteitä.
- englannin kieli on idiomaattista ja sujuvaa
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hyödyntää hoitotyön artikkeleita ja muita alan julkaisuja oman työnsä kehittämisessä
-lukee sujuvasti vaativaakin hoitotyön tekstiä sekä osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti
-ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat tekstistä ja pystyy soveltamaan ja selittämään lukemaansa.
LINGVISTISET OSAAMISKUVAUKSET:
- keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
- reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin
- ääntää luontevasti ja selkeästi
- kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
- käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi
- selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
- ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
- löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
MUUTA:
- työskentelee itseohjautuvasti ja aktiivisesti erikoislan kielitaitonsa kartuttamiseksi oman tason ja mielenkiinnon mukaan
- kehittää edelleen kielitaitoaan opintojakson aikana

Go back to top of page