Nursing Science in Past and Now (3cr)
Code: 7K00CT89-3002
General information
- Enrolment period
- 19.01.2018 - 07.05.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 30.04.2018 - 31.05.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
- knows what science and nursing science are;
- is aware of the meaning of other sciences for nursing science and nursing practice;
- knows the historical bases behind the current state of the field;
- understands the meaning of nursing science in nursing practice and social decision-making;
- knows the basics of scientific argumentation and evidence-based thinking.
Content (course unit)
- science, nursing science and its relationship to other sciences;
- the historical development of nursing science
- recent nursing research as a basis for nursing practice and science
- using nursing science in decision-making in social and health care in society
- basis for scientific argumentation and evidence-based practice
Prerequisites (course unit)
none
Exam schedules
Opintojakso suoritetaan esseetyönä ja sen esityksenä. Läsnäolo on 80 % pakollinen. Mahdollisesta poissaolon korvaavasta tehtävästä sovitaan yhdessä kurssin vetäjän kanssa. Luennoilla läsnä olo 80%.
Jos et pääse luennoille ja seminaareihin, voit suorittaa kurssin myös kirjatenttinä tenttiterraariossa.
Assessment methods and criteria
Arviointi asteikolla 0-5.:
- essee
- esitys
- osallistuminen
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opetusmenetelminä ovat keskusteluluennot sekä paritöinä tehtävä kirjallinen essee, josta jokainen työpari pitää seminaariesityksen. Ohjeet esseen tekemiseen ja esittämiseen annetaan aloitusluennolla. Läsnäolo on pakollinen.
Learning materials
Ajankohtaiset hoitotieteellliset artikkelit.
Ohjeislukemisena: Eriksson K. Ym. 2016. Hoitotiede.SanomaPro. ISBN: 978-952-63-0143-3.
Kyngäs, H ja Lauri S.2004. Hoitotieteen teorian kehittäminen,
Student workload
Opintojakso on 3 op eli 81 h, josta läsnäoloa on 24 h. ja itsenäistä opiskelua 57 h.
Content scheduling
Aloitusluennot:
- Hoitotieteen historiallinen kehitys
- titeenfilosofiset lähtökohdat
- hoitotiede tieteenä
- perhehoitotide
Esseet ja verkkokeskustelut:
- tieteellinen tieto ja sen tuottaminen ja soveltaminen hoitotyöhön
Completion alternatives
Kirjatentti:
Eriksson K. Ym. 2016. Hoitotiede.SanomaPro. ISBN: 978-952-63-0143-3.
Kyngäs, H ja Lauri S.2004. Hoitotieteen teorian kehittäminen,
Tentti tehdään tenttiterraariossa 90 min. aikana.
Further information
Esseen arviointikriteerit käydään orientaatiotunnilla läpi.Arvosana myodostuu seuravista esseen osista:
1) Aiheen rajaus
2) Lähteiden käyttö
3) Johtopäätökset
4) Esitystapa
5) Vertaisarviointi
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat puutteelliset
- esseen kriteerit eivät toteudu
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelijan tiedot hoitotieteen perusteista ovat irralliset ja toteavalla tasolla
- esseen kriteerit
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat jäsentyneitä
- esseen kriteerit
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
- opiskelija osaa arvioida hoitotyötä hoitotieteellisin käsittein
- esseen kriteerit