Skip to main content

Nursing Science in Past and Now (3cr)

Code: 7K00CT89-3002

General information


Enrolment period
19.01.2018 - 07.05.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.04.2018 - 31.05.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Paula Stenfors
Person in charge
Susanna Seitsamo
Course
7K00CT89

Objectives (course unit)

The student
- knows what science and nursing science are;
- is aware of the meaning of other sciences for nursing science and nursing practice;
- knows the historical bases behind the current state of the field;
- understands the meaning of nursing science in nursing practice and social decision-making;
- knows the basics of scientific argumentation and evidence-based thinking.

Content (course unit)

- science, nursing science and its relationship to other sciences;
- the historical development of nursing science
- recent nursing research as a basis for nursing practice and science
- using nursing science in decision-making in social and health care in society
- basis for scientific argumentation and evidence-based practice

Prerequisites (course unit)

none

Exam schedules

Opintojakso suoritetaan esseetyönä ja sen esityksenä. Läsnäolo on 80 % pakollinen. Mahdollisesta poissaolon korvaavasta tehtävästä sovitaan yhdessä kurssin vetäjän kanssa. Luennoilla läsnä olo 80%.
Jos et pääse luennoille ja seminaareihin, voit suorittaa kurssin myös kirjatenttinä tenttiterraariossa.

Assessment methods and criteria

Arviointi asteikolla 0-5.:
- essee
- esitys
- osallistuminen

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opetusmenetelminä ovat keskusteluluennot sekä paritöinä tehtävä kirjallinen essee, josta jokainen työpari pitää seminaariesityksen. Ohjeet esseen tekemiseen ja esittämiseen annetaan aloitusluennolla. Läsnäolo on pakollinen.

Learning materials

Ajankohtaiset hoitotieteellliset artikkelit.
Ohjeislukemisena: Eriksson K. Ym. 2016. Hoitotiede.SanomaPro. ISBN: 978-952-63-0143-3.
Kyngäs, H ja Lauri S.2004. Hoitotieteen teorian kehittäminen,

Student workload

Opintojakso on 3 op eli 81 h, josta läsnäoloa on 24 h. ja itsenäistä opiskelua 57 h.

Content scheduling

Aloitusluennot:
- Hoitotieteen historiallinen kehitys
- titeenfilosofiset lähtökohdat
- hoitotiede tieteenä
- perhehoitotide
Esseet ja verkkokeskustelut:
- tieteellinen tieto ja sen tuottaminen ja soveltaminen hoitotyöhön

Completion alternatives

Kirjatentti:
Eriksson K. Ym. 2016. Hoitotiede.SanomaPro. ISBN: 978-952-63-0143-3.
Kyngäs, H ja Lauri S.2004. Hoitotieteen teorian kehittäminen,
Tentti tehdään tenttiterraariossa 90 min. aikana.

Further information

Esseen arviointikriteerit käydään orientaatiotunnilla läpi.Arvosana myodostuu seuravista esseen osista:
1) Aiheen rajaus
2) Lähteiden käyttö
3) Johtopäätökset
4) Esitystapa
5) Vertaisarviointi

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat puutteelliset
- esseen kriteerit eivät toteudu

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelijan tiedot hoitotieteen perusteista ovat irralliset ja toteavalla tasolla
- esseen kriteerit

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelijan tiedot hoitotieteestä ovat jäsentyneitä
- esseen kriteerit

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa arvioida hoitotyötä hoitotieteellisin käsittein
- esseen kriteerit

Go back to top of page