Basics of Hause Building (5 cr)
Code: 5B00BK94-3008
General information
- Enrolment period
- 02.12.2017 - 15.02.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2018 - 01.03.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Site Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Site Management
Objectives (course unit)
The students know the stress, the most common ways of foundation, supporting and surface structures of different types of buildings and the most commonly used building materials and their characteristics.
Content (course unit)
Different loads, moisture stress and other types of stress buildings are subjected to. Supporting, bracing and supplementary parts for log houses and other wooden and stone buildings. Roofs. Heat insulation regulations and U-value calculations. The most common construction materials and their technical and environmental characteristics.
Exam schedules
Sovitaan kurssin alussa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus
ryhmätyöt
esitelmät, vertaisarviointi, yhteistoiminnallinen oppiminen
tentti
Learning materials
Verkon kautta toimitettava materiaali, kirjallisuus- ja muut lähdeviitteet. Tukimateriaalina rakennustietokortiston ohjekortit ja materiaalivalmistajien verkkosivut
Student workload
Lähiopetus lukujärjestyksen mukaan + itsenäinen työskentely.
Content scheduling
Rakennukseen kohdistuvat rasitukset. Tietolähteet.
Puun ominaisuudet rakennusmateriaalina. Tolpparunkotalon kehitys ja nykyinen tolpparunkotalo. Tehdasvalmisteiset elementti- ja valmistalot.
Tiilen ja kevytbetoniharkkojen ominaisuudet rakennusmateriaalina. Tiili- ja harkkorakenteiset pientalot. Muuraustyön perusteet, limitykset, tiilimitoitus. Rappaus ja tulisijat.
Pientalon yleisimmät perustamistavat.
Pientalon yläpohjat ja vesikatot. Rakenteellinen ryhmittely sekä toimintaperiaatteet.
Lämmöneristeet ja u-arvon määritys. Kosteuden käyttäytymisen periaatteet.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustyössä on paljon puutteita. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole paneuduttu.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustyössä on puutteita. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole paneuduttu.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat hyvin.
Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä on panostanut harjoitustyöhön hyvin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat kiitettävästi.
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija on tehnyt harjoitustyön kiitettävästi ja siinä ilmenee varsin vähän puutteita.