Skip to main content

Interpersonal and Presentation Skills (3 cr)

Code: 6M00BL45-3004

General information


Enrolment period
09.12.2017 - 07.01.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2018 - 27.04.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Forestry
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Forestry
Teachers
Eija Lähteenmäki
Course
6M00BL45

Objectives (course unit)

The student:
- understands the importance of interpersonal and presentation skills as part of his/her profession
- is able to analyse his/her own interpersonal and presentation skills
- can observe and evaluate other people´s communication and is able to adapt his/her own communication to different situations
- knows how to communicate in a structured manner and convincingly
- knows how to prepare and give an oral presentation to a large audience with appropriate illustrations
- knows the normal progress of common interpersonal situations (customer service, infos, meetings) and is able to act in these situations responsibly and according to established practices
- knows how to make use of feed back.

Content (course unit)

Customer service and info situations in forestry business, levels of interaction, communication styles, non-verbal communication, preparation of oral presentations, visualisation, giving a presentation, theory of meeting and negotiation skills, cultural manners, group dynamics.

Location and time

4. periodi, kevät 2018

Exam schedules

Tenttiä ei ole.

Assessment methods and criteria

Tietoisku, yritysesittely ja viestijäkuva + kehittymissuunnitelma arvioidaan asteikolla 0 - 5.
Video-CV ja neuvontatuokio arvioidaan asteikolla hyv./hyl.
Aktiivinen osallistuminen oppitunneille.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot ja harjoitukset

Learning materials

Oppimateriaali jaetaan Tabulan kautta.

Student workload

Lähiopetusta on yhteensä 23 tuntia/ryhmä.
- Opiskelija laatii opintojakson aikana video-CV:n. Video-CV:t katsotaan ja arvioidaan rakentavasti pienryhmissä. Vertaispalaute kirjataan opintojakson päätteeksi kirjoitettavaan viestijäanalyysiin.
- Opiskelija valmistelee ja pitää opintojakson aikana kaksi puhe-esitystä: metsäaiheisen tietoiskun ja yritysesittelyn. Yritysesittely kuvataan kokonaan tai osittain. Opiskelija katsoo taltioinnin ja kirjaa siitä lyhyen itsearvioinnin viestijäanalyysiin.
- Opiskelija pitää metsänomistajan neuvontatuokion. Neuvottavina toimivat yliopiston monialaisen puheviestintäryhmän opiskelijat. Opiskelijat pitävät pienryhmissä yliopiston opiskelijoiden kanssa Skype-kokouksen, jossa käydään läpi yhteistä neuvontaharjoitusta ja pohditaan tulevia työelämän puheviestintä- ja vuorovaikutustilanteita.
- Opintojakson päätteeksi kukin laatii itsestään kirjallisen viestijäanalyysin ja kirjaa kehittymissuunnitelman.

Content scheduling

- opintojakson ja tehtävien esittely
- esiintymisjännitys
- ammatillinen vuorovaikutus
- puhe-esitykseen valmistautuminen
- video-CV
- neuvontatilanteet yhteistyössä yliopiston puheviestinnän opiskelijoiden kanssa
- Skype-kokous
- tietoiskut
- yritysesittelyt
- viestijäanalyysi ja kehittymissuunnitelma

Completion alternatives

AHOT

Further information

Integrointi opintojaksoihin metsä omaisuutena ja metsäneuvonta.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on suorittamattomia tehtäviä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut opetukseen ja suorittanut annetut tehtävät. Opiskelija viestii asiatyylisesti ja ymmärrettävästi.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Edellä mainitun lisäksi:
Opiskelija on suorittanut kaikki tehtävät tehtävänantoa noudattaen ja aikataulun mukaisesti. Vuorovaikutus- ja esiintymistilanteet ovat vastaanottajan ja tilanteen huomioivia ja rakenteeltaan toimivia. Esiintyessään opiskelija pitää katsekontaktin yleisöön ja puhuu omin sanoin.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Edellä mainitun lisäksi:
Opiskelija on osallistunut tuntikeskusteluun aktiivisesti ja rakentavasti. Hän viestii vakuuttavasti, innostuneesti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija esiintyy luontevasti ja asiallisesti onnistuen ylläpitämään yleisön mielenkiinnon koko esityksen ajan.

Go back to top of page