Results with communication (5 cr)
Code: 8T00BZ83-3020
General information
- Enrolment period
- 02.07.2018 - 19.08.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2018 - 31.12.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Hospitality Management
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Eija Lähteenmäki
- Course
- 8T00BZ83
Objectives (course unit)
Students can
- take advantage of their field sources in a comprehensive and critical manner as part of their overall communication
- prepare a structurally intact, illustrative, case style and comprehensible text
- affect the communication process flow and use group communication in communication situations in their own field
Content (course unit)
WHAT do you need for convincing communication?
WHY is it important to know your own communicator profile?
HOW is group communication used in different situations?
Location and time
Lukuvuosi 2018 - 2019, TAMKin pääkampus
Exam schedules
Aikataulut täsmentyvät opintojakson alkaessa.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista ja sitoutumista tiimitoimintaan sekä annettujen kirjallisten ja suullisten tehtävien suorittamista asetettujen oppimis-, laatu- ja aikataulutavoitteiden mukaan.
Opintojakson arvioitavat tehtävät (0 - 5):
tiimiyrityksen portfolio 50 % ja parityönä toteutettava pienoistutkielma 50 %
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Tiimityöskentely, viestintä- ja vuorovaikutusharjoitukset, itse- ja vertaisarviointi
Learning materials
Opintojaksolla käytetään Tabulaa sähköisenä oppimisympäristönä. Opetusmateriaali, tehtäväkuvaukset, suoritusvaatimukset, jakson aikataulu, tehtäväpalautukset ym. käytännön asiat keskitetään sinne.
Student workload
Opintojaksoon sisältyy 10 lähiopetuskertaa ja 2 loppuseminaaria (yht. 36 tuntia), opiskelijoiden ja tiimien itsenäistä työskentelyä noin 95 tuntia.
Content scheduling
Yhteisöviestinnän perusteet
Kirjallinen viestintä: asiatyylisen, sujuvan tekstin tuottaminen eli suunnittelu, prosessointi, viimeistely
Raportointiohjeet, lähteiden kriittinen käyttö ja viittaustekniikka
Kielen- ja tekstinhuollon perusteet
Liikekirjeet
Verkkoviestintä
Tiedottaminen
Vuorovaikutus- ja esiintymistaidot: esityksen suunnittelu ja toteuttaminen
Opintojakson yksityiskohtaiset sisällöt, aikataulu ja suorittamistavat esitellään ensmmäisellä lähiopetuskerralla.
Completion alternatives
Valinnaisista suoritustavoista tulee neuvotella opintojakson opettajan kanssa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osallistu tiimiyritystoimintaan eikä tee annettuja tehtäviä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu tiimiyritystoimintaan. Tiimin tuotokset ovat tavanomaisia jäljitellen ympäristön malleja ja vakiintuneita käytänteitä. Tuoutokset ovat hajanaisia, eikä viestinnästä rakennu yhteinäistä yrityskuvaa. Tiimi ei taustoita eikä perustele valintojaan. Opiskelija ei kykene arvioimaan omaa eikä tiiminsä jäsenten viestintäosaamista.
Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perustelu jää vaatimattomaksi. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu tiimiyritystoimintaan aktiivisesti. Tiimin tuotokset ovat tarkoituksenmukaisia. Tuoutokset pyrkivät rakentamaan yhteinäistä yrityskuvaa. Tiimi taustoittaa ja perustelee valintansa. Opiskelija kykenee arvioimaan omaa sekä tiiminsä jäsenten viestintäosaamista realistisesti.
Opiskelija käyttää lähteitä asianmukaisesti. Referointi niveltyy muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia, sujuvia ja tekstit melko virheettömiä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu tiimiyritystoimintaan vuorovaikutteisesti ja innovatiivisesti. Tiimin tuotokset ovat tarkoituksenmukaisia ja omaperäisiä. Tuoutokset herättävät mielenkiinnon ja rakentavat yhtenäistä yrityskuvaa viestintästrategian mukaisella tavalla. Tiimi taustoittaa ja perustelee valintansa luovasti ja vakuuttavasti. Opiskelija arvioi omaa sekä tiiminsä jäsenten viestintäosaamista realistisesti ja monipuolisesti.
Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Opiskelija osaa jäsentää ja tiivistää olennaisen tiedon erinomaisesti ja hallitsee tilannekohtaisen kielen ja tyylin.