Skip to main content

Swedish Language, Written (2cr)

Code: 6M00CL85-3004

General information


Enrolment period
02.12.2017 - 03.08.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.08.2018 - 15.12.2018
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Forestry
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Forestry
Teachers
Katri Kallinen
Course
6M00CL85

Objectives (course unit)

The student is able to tell in writing about their education, work experience and tasks, e.g. in a job search situation.
The student is able to present the activities, products, processes and services of companies and organizations in writing.
The student is able to cope with the work-life contacts, eg e-mails, complaints and reporting, requiring written skills.
The student is able to search and analyze information from different sources and monitor the development of forestry sector of professional sources. The student understands and knows how to draw up technical guidelines in his own field.

Content (course unit)

Written communication situations in working life
Swedish in business
The terminology of own study field
Key grammar

Prerequisites (course unit)

Lukion ruotsin oppimäärä: keskipitkässä ruotsissa yo-arvosana magna, B1-tason kielitaito tai opintojakso: ”Grundkurs i svenska för teknikbranschen”.

Exam schedules

Kielioppitesti 7. 9. 2018
Kirjallinen ja suullinen koe 30. 11. 2018
Uusinnat / korotukset 14. 12. 2018

Assessment methods and criteria

Asteikko 0-5. Kokeet, kotitehtävät ja tuntiaktiivisuus.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Alkutesti, lähiopetus, harjoitukset, kotitehtävät, itsenäinen + ohjattu verkko-opiskelu
(Tabula), itsenäinen työskentely / ryhmätyöskentely,
kielioppitesti, kirjallinen koe, suullinen koe.

Learning materials

-Joni Sallila: PROTOCALL TEKNIKBITEN (Tammertekniikka, 5. uudistettu painos, tammikuu 2016) + muu ammattialakohtainen materiaali Tabulassa.

Content scheduling

Kommunikaatiotilanteet: mm. puhelin, s-posti, lentokenttä, tehdasalue, yritysvierailu, tapaaminen, ihmisten esittely toisilleen, tienneuvominen, kysyminen, hotellissa asuminen, tuotekuvaus, neuvottelu, tehdaskierros, ravintola.
Ammattialakohtaiset lisätekstit. Peruskieliopin kertaus + kielioppitesti.

Completion alternatives

Näyttökoe

Further information

Esitiedot Lukion ruotsi tai vastaava kielitaito. B1-tason kielitaito.
Oppimistavoitteet: Opiskelijalla on sellainen koulutusohjelman mukainen ruotsin kielen kirjallinen ja suullinen taito, joka ammatin harjoittamisen ja ammatillisen kehityksen kannalta on tarpeellinen.
Opiskelija selviytyy oman ammattialansa kirjallisista ja suullisista tehtävistä pohjoismaissa sekä kaksikielisellä alueella Suomessa.
Opiskelija osaa kertoa työympäristöstään sekä oman alansa toiminnoista.
Tieto virtuaalisuudesta opiskelijalle: Osittainen verkkototeutus.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilanteessa. Opiskelija osaa hankkia ja ymmärtää oman tekniikan alansa tietoa helppolukuisista lähteistä.
Opiskelija osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat yritysten ja organisaatioiden toiminnasta, tuotteista, prosesseista ja palveluista sekä selviytyy pääosin ymmärrettävästi tavallisimmista keskusteluista.
Opiskelija osaa toimia ennakoitavissa toimenkuvansa vaatimissa työelämäkontakteissa, esim. sähköpostiviestit, reklamaatiot, puhelintilanteet ja raportoinnit.
Opiskelija osaa tulkita oman alansa yksinkertaisia teknisiä ohjeistuksia ja laatia niitä pääosin ymmärrettävästi.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kertoa keskeiset asiat koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään eheänä kokonaisuutena esim. työnhakutilanteessa.
Opiskelija osaa hankkia, käsitellä ja soveltaa oman tekniikan alansa tietoa keskeisimmistä lähteistä ja seurata oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.
Opiskelija osaa esitellä keskeisimmät asiat yritysten ja organisaatioiden toiminnasta, tuotteista, prosesseista ja palveluista sekä keskustella näistäaiheista.
Opiskelija osaa hoitaa keskeisimpiä toimenkuvansa vaatimia työelämäkontakteja, esim. sähköpostiviestejä, reklamaatioita, puhelintilanteita ja raportointia.
Opiskelija osaa laatia ja ymmärtää oman alansa teknisiä ohjeistuksia melko hyvin.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa kertoa monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilanteessa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja monipuolisesti hankkia, käsitellä ja soveltaa oman tekniikan alansa tietoa ja seurata alansa ammatillista kehitystä laaja-alaisesti.
Opiskelija osaa esitellä sujuvasti yritysten ja organisaatioiden toimintaa, tuotteita, prosesseja ja palveluita sekä keskustella aloitteellisesti näistä aiheista. Opiskelija osaa hoitaa vaivattomasti ja asianmukaisesti toimenkuvansa vaatimia työelämäkontakteja,
esim. sähköpostiviestejä, reklamaatioita, puhelintilanteita ja raportointia.
Opiskelija osaa ymmärtää vaikeuksitta ja laatia selkeitä oman alansa teknisiä ohjeistuksia.

Go back to top of page