Results with communication (5 cr)
Code: 8T00BZ83-3018
General information
- Enrolment period
- 02.07.2018 - 26.08.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2018 - 31.12.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students can
- take advantage of their field sources in a comprehensive and critical manner as part of their overall communication
- prepare a structurally intact, illustrative, case style and comprehensible text
- affect the communication process flow and use group communication in communication situations in their own field
Content (course unit)
WHAT do you need for convincing communication?
WHY is it important to know your own communicator profile?
HOW is group communication used in different situations?
Location and time
Lukuvuosi 2018 - 2019
Exam schedules
Ei tenttiä. Tehtäviin liittyvät aikataulutiedot täsmentyvät opintojakson aikana.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähiopetukseen sekä annettujen kirjallisten ja suullisten tehtävien suorittamista asetettujen oppimis-, laatu- ja aikataulutavoitteiden mukaan. Opintojakson arvioitavat tehtävät ovat pienoistutkielma (asteikolla 0 - 5, painoarvo 60 %) ja portfolio (asteikolla 0 - 5, painoarvo 40 %). Muut tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, ryhmä- ja yksilötehtävät, viestintä- ja vuorovaikutusharjoitukset, esitykset, itse- ja vertaisarviointi
Learning materials
Opintojaksolla käytetään Tabulaa sähköisenä oppimisympäristönä. Opetusmateriaali, tehtäväohjeet ja -palautukset, suoritusvaatimuset, jakson aikataulu ym. käytännön asiat keskitetään sinne. Opettaja lähettää opintojaksoa koskevat viestit Tabulan kautta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa noin 27 tunnin työpanosta. Lähiopetusta on vähän, joten opiskelijoiden tulee panostaa itsenäiseen opiskeluun (apuna Tabula) ja annettuihin tehtäviin.
Content scheduling
Kurssin aikataulu, sisällöt ja vaaditut suoritukset esitellään ensimmäisellä lähiopetuskerralla, ja ne ovat tarkistettavissa Tabulasta.
Completion alternatives
AHOT-menettely
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei palauta annettuja tehtäviä. Opiskelija ei hallitse asiatyyliä, ei osaa viestiä tilannekohtaisesti eikä kykyne kohdentamaan viestejään vastaanottajan mukaan. Kielessä on runsaasti puutteita sekä rakenne-, mutoto- ja tyylivirheitä. Opiskelija ei kykene arvioimaan omaa viestintäosaamistaan eikä havaitsemaan keskeisimpiä kehittymiskohteitaan.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, vaikkakin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perustelu on vaatimatonta. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Opiskelija hahmottaa oman viestintäosaamisensa vahvuudet ja keskeisimmät kehittämiskohteet.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestintä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä. Opiskelija valitsee lähteensä tarkoituksenmukaisesti; referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit on helppo ymmärtää, ne ovat sujuvia, ja tekstit melko virheettömiä. Opiskelija tiedostaa selkeästi oman viestijäosaamisensa vahvuudet ja heikkoudet ja kykenee laatimaan realistisen kehittymissuunnitelman, joka tukee hänen ammatillista osaamistaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Hän osaa jäsentää ja tiivistää olennaisen tiedon erinomaisesti ja hallitsee tilannekohtaisen kielen ja tyylin. Opiskelija määrittelee tarkasti oman viestintäosaamisensa ulottuvuudet ja kehittää määrätietoisesti viestintätaitojaan oman alansa ammattilaisena.