Professional Swedish for the Service Industry, Written (3 cr)
Code: 8T00CN09-3011
General information
- Enrolment period
- 02.11.2017 - 31.01.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2018 - 21.02.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
- Teachers
- Kaarina Järveläinen
- Course
- 8T00CN09
Objectives (course unit)
Opiskelija
-osaa kirjallisesti kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
-osaa kirjallisesti kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
-osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa.
-pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
-pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).
Content (course unit)
Mitä opiskelija osaa kirjallisesti viestiä osaamisestaan, työympäristöstään ja työtehtävistään kohdekielellä?
Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoja omalta alaltaan kohdekielellä?
- Keskeinen palvelualan terminologia
- Autenttiset oman ammattialan tekstit
- Palvelualalle tyypillisen kirjallisen viestinnän harjoittelu
- Restonomien työtehtävät ja asiakasryhmät
- Koulutuksesta ja työkokemuksesta kertominen kirjallisesti
Evaluation methods and criteria
tarjouskirje
kirjallinen koe;
valtionhallinnon pienen kielitutkinnon arviointiperusteet
läsnäolo 80 %
Assessment scale
0-5
Teaching methods
harjoitukset
itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
pari- ja ryhmätyöskentely
aktivoivat kirjoitustehtävät
itsearviointi
vertaisarviointi
liikekirje
Learning materials
materiaali Tabulassa
internet
opiskelijoiden tuottama materiaali
Student workload
opiskelijan kokonaistyön mitoitus 27h/opintopiste
lähiopetus 45 h
Content scheduling
lähiopetus
verkko-opiskelu
kirjallinen koe
Completion alternatives
ei valinnaisia toteutustapoja
AHOT-menettely
Further information
aloitus ti 9.1 .2017 klo 8-11
kirjallinen koe 14.2
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettävästi mutta lyhyesti ja yksipuolisesti
koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilannetta varten.
osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista
osaa toimia ennakoitavissa olevissa,tavanomaisissa työelämän kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa
pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
opiskelija osaa kertoa keskeiset asiat
koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään
opiskelija osaa esitellä kirjaallisesti työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja,osaa viestiä asiakaslähtöisesti asiakaskontakteissa.
pystyy hoitamaan kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
osaa
kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman
alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti
pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja
asiakaskontakteissa.
osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa, pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).
osaa valmistella vakuuttavan, jäsennellyn kirjallisen esityksen tarvittavine materiaaleineen