Accompaniment Instrument as a Tool of Music Pedagogy (5cr)
Code: 2X00DD79-3001
General information
- Enrolment period
- 12.06.2017 - 03.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.09.2017 - 11.05.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
Objectives (course unit)
Opiskelijalla on sellaiset säestyssoittimen soittamisen ja vapaan säestyksen perusvalmiudet, että hän pystyy toimimaan musiikkipedagogin työhön sisältyvissä säestystehtävissä.Kitaraa ja harmonikkaa pääinstrumenttinaan soittavilla on mahdollisuus opiskella opintojakso omalla pääinstrumentillaan. Muuta soitinta tai laulua pääinstrumenttina opiskelevilla tässä opintojaksossa instrumenttina on piano.
Content (course unit)
- säestyssoittimen soittamisen perustekniikka
- tutustuminen klassisen musiikin soittamiseen
- tutustuminen nuoteista säestämiseen
- vapautuminen nuottikuvaan sidotusta soittamisesta
- säestäminen reaalisointumerkeistä
- yksinkertaisen melodian soinnuttaminen
Location and time
Sovitaan opiskelijakohtaisesti.
Exam schedules
Ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Opiskelija osallistuu riittävästi opetukseen. Opiskelija tekee vaadittavan instrumentin harjoittelutyön edistyäkseen.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Henkilökohtainen opetus.
Learning materials
Valitaan opiskelijakohtaisesti.
Student workload
30 min/viikko. Henkilökohtainen harjoittelu.
Content scheduling
Jakaantuu tasaisesti koko lukuvuodelle.
Completion alternatives
AHOT.
Further information
Opintojakso voidaan toteuttaa tarvittaessa vieraalla kielellä.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osallistunut opetukseen ja/tai ei ole suorittanut vaadittavaa instrumentin harjoittelua edistyäkseen.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut instrumentin hallinnan perusteissa lievää edistymistä. Taidon hyödyntäminen pedagogisessa työssä jää vajavaiseksi.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on edistynyt lähtötasoonsa nähden hyvin. Opiskelija pystyy hyödyntämään säestyssoitinta pedagogin työssään.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut lähtötasoonsa nähden suurta edistystä instrumentin hallinnassa. Opiskelija kykenee ilmaisemaan musiikin eri tyylejä vapautuneella soittimen hallinnalla.