Skip to main content

Accompaniment Instrument as a Tool of Music Pedagogy (5cr)

Code: 2X00DD79-3001

General information


Enrolment period
12.06.2017 - 03.09.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.09.2017 - 11.05.2018
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Music
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Jari Salmela
Pekka Ahonen
Anne Nietosvaara
Person in charge
Jari Salmela
Course
2X00DD79

Objectives (course unit)

Opiskelijalla on sellaiset säestyssoittimen soittamisen ja vapaan säestyksen perusvalmiudet, että hän pystyy toimimaan musiikkipedagogin työhön sisältyvissä säestystehtävissä.Kitaraa ja harmonikkaa pääinstrumenttinaan soittavilla on mahdollisuus opiskella opintojakso omalla pääinstrumentillaan. Muuta soitinta tai laulua pääinstrumenttina opiskelevilla tässä opintojaksossa instrumenttina on piano.

Content (course unit)

- säestyssoittimen soittamisen perustekniikka
- tutustuminen klassisen musiikin soittamiseen
- tutustuminen nuoteista säestämiseen
- vapautuminen nuottikuvaan sidotusta soittamisesta
- säestäminen reaalisointumerkeistä
- yksinkertaisen melodian soinnuttaminen

Location and time

Sovitaan opiskelijakohtaisesti.

Exam schedules

Ei tenttejä.

Assessment methods and criteria

Opiskelija osallistuu riittävästi opetukseen. Opiskelija tekee vaadittavan instrumentin harjoittelutyön edistyäkseen.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Henkilökohtainen opetus.

Learning materials

Valitaan opiskelijakohtaisesti.

Student workload

30 min/viikko. Henkilökohtainen harjoittelu.

Content scheduling

Jakaantuu tasaisesti koko lukuvuodelle.

Completion alternatives

AHOT.

Further information

Opintojakso voidaan toteuttaa tarvittaessa vieraalla kielellä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole osallistunut opetukseen ja/tai ei ole suorittanut vaadittavaa instrumentin harjoittelua edistyäkseen.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut instrumentin hallinnan perusteissa lievää edistymistä. Taidon hyödyntäminen pedagogisessa työssä jää vajavaiseksi.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on edistynyt lähtötasoonsa nähden hyvin. Opiskelija pystyy hyödyntämään säestyssoitinta pedagogin työssään.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saavuttanut lähtötasoonsa nähden suurta edistystä instrumentin hallinnassa. Opiskelija kykenee ilmaisemaan musiikin eri tyylejä vapautuneella soittimen hallinnalla.

Go back to top of page