Composing B3 (10cr)
Code: X3813C-10-3004
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 31.07.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.09.2016 - 22.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- RDI portion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 5
- Degree programmes
- Degree Programme in Music, students who began in 2013 or earlier
Content (course unit)
Type of course
Compulsory
Level of course
Professional studies
Objective of course
Students master the fundamental techniques and skills of composing and can apply these to compositions on a larger scale. They have the ability to describe and assess the possibilities inherent in their compositional ideas and plan their realisation.
Course contents
Exercises in composing according to the plan agreed on between the teacher and student, including for example chamber music, music for chamber orchestra, vocal music and / or electronic music on a larger scale.
Teaching methods
Individual instruction. Becoming acquainted with the music of our time through literature, scores and recordings. Independent compositional assignments and discussions with teacher on basis of these assignments. Composition seminar.
Assessment methods
A selection of compositions is handed over for assessment. These may include compositions included in the assignments for Composing B1 and B2. Portfolio assessment by teacher with 1-2 colleagues.
Prerequisites
X3813B-8 Composing B2
Required/Recommended reading
Will be defined during the course.
Name of lecturer
Senior lecturer Hannu Pohjannoro
Year of study
5
Semester
Autumn - spring
Language of instruction
Finnish
Assessment methods and criteria
Opettaja arvioi kollegan kanssa valikoiman sävellyksiä ja sävellystehtäviä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Yksilöopetus, harjoitustehtävät, itsenäinen työskentely.
Learning materials
Sovitaan opettajan kanssa kurssin yhteydessä.
Completion alternatives
HyväHot tai muu vastaavan opettajan kanssa sovittava menettely.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa sävellystekniikkoja pääpiirteittäin tehtävänasettelun edellyttämällä tavalla, mutta ratkaisut ovat tavanomaisia. Sävellykset osoittavat instrumenttien tuntemuksen puutteellisuutta. Muodon käsittely on horjuvaa. Partituurien merkinnöissä on huomattavia puutteita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa sävellystekniikkoja tehtävänasettelun edellyttämällä tavalla. Sävellykset osoittavat joitakin puutteita instrumenttien tuntemuksessa sekä muodon hallinnassa. Partituuri on selkeä, mutta merkinnöissä on puutteita.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa sävellystekniikkoja tehtävänasettelun edellyttämällä tavalla monipuolisesti ja oivaltavasti. Sävellykset osoittavat hyvää instrumenttien tuntemusta sekä muodon hallintaa. Partituureissa on kaikki tarvitavat merkinnät ja nuottikuva on viimeistelty.