Skip to main content

English for Engineers (3 cr)

Code: 5N00BE51-3049

General information


Enrolment period
18.09.2017 - 17.10.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.12.2017 - 31.12.2017
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bioproduct Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Bioproduct and Process Engineering, students who began in 2014-2018
Teachers
Taru Owston
Person in charge
Ulla Häggblom
Course
5N00BE51

Objectives (course unit)

Students
- can and dare speak and write English better
- can and dare perform better in English
- increase their vocabulary
- know the most important grammar structures

Content (course unit)

• telling about oneself
• travel
• small talk
• discussion and presentation exercises
• basic vocabulary of the field of study
• reviewing basic grammar

Prerequisites (course unit)

Upper secondary school English

Exam schedules

Ensimmäisellä tapaamiskerralla järjestetään lähtötasotesti.
Kirjallinen koe
Läsnäolovaatimus 80% lähiopetustunneista, 1 lähiopetustunti = 45 minuuttia). Poissaoloa ei voi korvata ylimääräisillä tehtävillä.
Uusintatentit ja arvosanan korotus:

Evaluation methods and criteria

Arviointi perustuu
- suullisen esitykseen
- kirjalliseen kokeeseen
- asenteeseen ja aktiviisuuteen (voi vaikuttaa arviointiin yhden arvosanan verran)

Assessment scale

0-5

Completion alternatives

Valinnainen opintojakso, ei vaihtoehtoista suoritustapaa

Further information

Sufficient skills in Finnish
Mandatory participation on 80% of the classes

Alternative forms of completion: approved skills test or corresponding studies at another university of applied sciences

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ei suoriudu annetuista tehtävistä tai poissaooja on liikaa

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
-osaa pitää yksinkertaisen ja ymmärrettävän esityksen valmista materiaalia ja apuneuvoja käyttäen
-selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
-ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa
-ääntää useimmiten ymmärrettävästi
-kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
-käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
-käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
-löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-osaa valmistella ja pitää suppean mutta selkeän esityksen
-keskustelee melko sujuvasti
- ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
-ääntää melko luontevasti ja selkeästi
-kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
-käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
- ymmärtää ja käyttää sanastoa melko täsmällisesti
- ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija
- osaa valmistella ja pitää vakuuttavan, jäsennellyn esityksen
-keskustelee sujuvasti
-ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
-ääntää luontevasti ja selkeästi
- kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti
-käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi
-ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti sanastoa
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin tekstistä

Go back to top of page