Customer Relationship Management (5 cr)
Code: NY00CV45-3002
General information
- Enrolment period
- 15.05.2017 - 28.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.08.2017 - 22.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Educations
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Teachers
- Kirsi Tanner
- Mirva Kolonen
- Course
- NY00CV45
Objectives (course unit)
Opintojakson osaamistavoitteet
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää asiakaslähtöisyyden merkityksen ja asiakkuudenhallinnan
periaatteet, haasteet ja tavoitteet
• Osaa asiakkuuden hallinnan keskeiset sisällöt ja menetelmät
• Osaa johtaa asiakkuuksia ja niihin liittyviä prosesseja yhteistoimintaverkostoissa ja
muuttuvissa toimintaympäristöissä
Content (course unit)
Opintojakson sisältö
• Asiakaslähtöisyyden merkitys
• Asiakkuudenhallinnan keskeistä sisältö
• Asiakkuuksien johtaminen
Location and time
1. Lähitapaaminen 7.10.17 klo 12.30-15.45 tila H3-22
2. Lähitapaaminen 03.11.17 klo 8.30 – 11 on luokassa B4-26 ja 11 – 16.30 luokassa B5-25
3. Lähitapaaminen 02.12.17 klo 08.30 - 15.30 H0-06
Exam schedules
Ei tenttiä.
Evaluation methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, tunnilla annettujen tehtävien suorittaminen. Tabulassa tarkemmin arvioinnista.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Yhteistoiminnallinen oppiminen, lähiopetus ja opetuskeskustelu, oppimistehtävät, teoriaan pohjautuva asiantuntija-artikkeli blogitekstin muodossa. Soveltava tehtä, joka voidaan tehdä omalle työpaikalle tai opettajan hankkimalle organisaatiolle.
Learning materials
Itsenäistä tiedonhakua, asiakkuuteen liittyvä kirjallisuus
Student workload
Noin 130 tuntia. Kolme läsnäolokertaa (n. 15 tuntia), oppimistehtävien tekemistä 110 tuntia (2 isompaa tehtävää). Lisäksi kirjallisuuteen yms. tutustuminen osana oppimistehtävien suorittamista.
Content scheduling
Ks. Tabula.
Completion alternatives
Aikaisemman osaamisen tunnustaminen (työ- tai opiskelutodistuksen mukaisesti) mahdollistaa räätälöidyn suoritustavan (HyväHot). Poikkeavasta suoritustavasta sovittava viimeistään opintojakson ensimmäisen kerran jälkeen.
Practical training and working life cooperation
Opiskelijoissa alalla toimivia henkilöitä, yhteistoiminnallinen oppiminen. Mahdollinen yritysvieras.
International connections
Englanninkielisiä lähdemateriaaleja.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osoittanut vähintään hyvää asiakkuuksien hallinnan asiantuntemusta ja kehittänyt taitoaan edelleen. Opiskelija onsaa soveltaa asiakkuudenhallinnan periaatteita käytäntöön. Vaaditut tehtävät palautettu ajallaan.