Professional Social Work Methods (5 cr)
Code: 7S-26-3011
General information
- Enrolment period
- 02.12.2016 - 12.02.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2017 - 31.07.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Minna Putous
- Riikkaelina Susipolku-Jensen
- Toni Leander
- Person in charge
- Toni Leander
- Course
- 7S-26
Objectives (course unit)
Students
- are committed to the ethical principles of the profession
- can create dialogic interaction and guide clients in a goal-oriented way in the different stages of client process
- are able to justify the method they have chosen in a theoretical way depending on the client and situation
- can use resource-oriented and solution-focused methods in professional interaction
- know the principles of case management and networking and know how to apply them with clients
- act as experts of social services in multi-professional teams
- are familiar with studies describing the effectiveness of client work methods and are able to use that information in their own work accordingly
- are able to use social media in client work
- are able to support clients’ resources and life management using different methods
- recognize their own strengths and development challenges in using different methods
Content (course unit)
- Client process and client plan in social services and social welfare
- Rehabilitation plan in rehabilitation work
- The concept, models, methods, and process of client management
- Networks and networking
- Dialogic interaction, multi-professionalism, multi-expertise
- Resource-oriented and solution-focused approach in professional interaction
- Motivational interview
- Evidence-based practice in social services
- Social media in client work
Location and time
24.1 Särkelä: Sosiaalityön eetos
26. 1 Kehittämistehtävä
Teoreettinen syvennys
16.2 Aiheiden opetus & sparraus oman teeman ryhmissä
Ohjauskeskustelun toteuttaminen
16.3 Ohjauskeskustelutehtävän purku
Teoreettinen syvennys
18.4 Aiheiden opetus & sparraus oman teeman ryhmissä
20.4. Esitykset (kehittämistehtävä)
21.4 20.4. Esitykset (kehittämistehtävä)
Exam schedules
20.4. Esitykset (kehittämistehtävä)
21.4 20.4. Esitykset (kehittämistehtävä)
Assessment methods and criteria
- Osallistuminen lähiopetuskerroille
- Ohjauskeskustelutehtävän suorittaminen hyväksytysti
- Aktiivinen osallistuminen ryhmätyöskentelyyn
- Kehittämistehtävän tekeminen ja esittäminen (1-5)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Opinnollistaminen
- Aidot oppimisympäristöt
- Kirjallisuus
- Muiden opettaminen
- Ohjaus
- Vertaisohjaus
- Kehittämistehtävä
Student workload
24.1 Särkelä: Sosiaalityön eetos
26. 1 Kehittämistehtävä
Teoreettinen syvennys
16.2 Aiheiden opetus & sparraus oman teeman ryhmissä
Ohjauskeskustelun toteuttaminen
16.3 Ohjauskeskustelutehtävän purku
Teoreettinen syvennys
18.4 Aiheiden opetus & sparraus oman teeman ryhmissä
20.4. Esitykset (kehittämistehtävä)
21.4 20.4. Esitykset (kehittämistehtävä)
Practical training and working life cooperation
Opinnollistaminen tapahtuu työelämäpaikoissa
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
1-2: Kuvaileva osaaminen
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
2-3 Jäsentynyt ja soveltava osaaminen
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
4-5 Arvioiva, kriittinen ja kehittävä osaaminen