RF design (3 cr)
Code: 5G00BM61-3003
General information
- Enrolment period
- 30.05.2017 - 30.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2017 - 31.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- ICT Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in ICT Engineering, students who began in 2014-2018
Objectives (course unit)
Students are able to:
-Interpret RF design specifications
-Define different phases of RF device design process
-Use S parameters
-Design an RF amplifier
Content (course unit)
RF specifications; system, block and layout design; matching/missmatching, Smith chart, S-parameters, RF amplifier
Prerequisites (course unit)
Electronics, Digital electronics
Exam schedules
Välitenttien ajankohdat ilmoitetaan kurssin alettua tunneilla. Uusintatenttien ajankohdat tarkentuvat myöhemmin
Evaluation methods and criteria
Kurssin tavoitteena on opettaa RF-suunnittelun kulmakiviä ja suunnittelun apuna tarvittavia työkaluja. Arvioinnissa pyritään testaamaan miten suunnittelutaito on kurssin edetessä opittu.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, kotitehtävät, harjoitustehtävät, simulaatiot, ym. Tabulassa sähköinen materiaali etäopiskelun tukena
Learning materials
Tunnilla jaettu materiaali, sekä tabulassa jaettu sähköinen materiaali.
Student workload
lähiopetusta 42 tuntia, opiskelijan kokonaistyömäärä noin 80 tuntia
Content scheduling
Kurssi alkaa sovituksella ja epäsovituksella. Smithin kartta ja S- parametrit ja RF- vahvistimen harjoitusmitoituksia. Kurssin loppuosa on varattuna RF-spesifikaatioille, sekä systeemi- lohko- ja layout-suunnittelulle.
Completion alternatives
Ota yhteys luennoitsijaan.
Further information
Kurssi alkaa lukujärjestyksen mukaan viikolla 35.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Has not done assigned duties or participated in class. Has not proven his/her competence.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Knows course topics and has capabilities to demostrate this. Course assignments do not contain considerable flaws and are mainly given on time. Passable group function skills.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Knows how to apply course topics in real life. Course assignments are mainly done according to specifications and returned on time. Good group working skills.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Extensive capabilities to utilize course topics in real life and capabilities to demonstrate these traits. Course assignments are done according to specifications and returned on time. Proactive group working skills.