Skip to main content

Yrkessvenska för musikbranchen (3 cr)

Code: 2X00CF61-3005

General information


Enrolment period
20.11.2017 - 31.01.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.01.2018 - 13.04.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Music
Teaching languages
Finnish
Seats
6 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Joni Sallila
Person in charge
Joni Sallila
Course
2X00CF61

Objectives (course unit)

The student:
- can communicate appropriately in a range of professional situations.
- is familiar with the core terminology of the music field.
- is able to describe his/her own professional expertise and aims for the future.
- can search for and apply critical judgement to information in Swedish-language source materials related to his/her own professional field.
- can evaluate, maintain and develop his/her own language skills, and language-learning skills.
- will achieve the level of oral and written proficiency in Swedish which is required by the provisions of the University of Applied Sciences Act and the student’s own professional needs.

Content (course unit)

- authentic professional texts; music terminology and vocabulary
- occupations in the field of music
- describing one’s own education, qualifications and personal aims
- describing the artistic output of one’s own field
- different kinds of communication situations: teaching and negotiating

Prerequisites (course unit)

Students are expected to have studied Swedish as their second domestic language and to have received a pass grade in the Finnish Matriculation Examination, or to have acquired an equivalent level of proficiency in Swedish by other means. The proficiency required corresponds to level B1 of the European Framework of Reference for Languages.

Exam schedules

Kielioppitesti: 2.2.2018
Kirjallinen koe: 23.2.2018
Suullinen koe: 23.2.2018

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn opintojaksolla, kirjalliset ja suulliset tehtävät, tentit.
Läsnäolovelvoite vähintään 80% lähiopetuksesta.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

lähiopetus
esitelmät
harjoitukset
harjoitustyöt
referaatti/essee
tentti
itsenäinen verkko-opiskelu
ohjattu verkko-opiskelu

Learning materials

Opettajan jakamat materiaalit
Kurssisivu: http://tabula.tamk.fi/course/view.php?id=11606

Student workload

Lähiopetus: 24h
Itsenäinen työskentely: 57 h

Content scheduling

1. Jag kan berätta om mig själv och om mina studier på TAMK och jag kan söka jobb.
2. Musikinstrument och instrumentfamiljer. Jag kan berätta om mitt huvudinstrument.
3. Ensembler
4. Svensk folkmusik
5. Musikteori
6. Musikhistoria
7. Instrumentalundervisning

Further information

Kontaktiopetus 12.1, 19.1., 26.1. 2.2., 9.2.,16.2., 23.2..klo 8:30-11.45.
Opetus on perjantaisin klo 8.30-11.45 ajalla 7.10-16.12.2016.
Ensimmäinen kokoontuminen 12.1.2018 08.30
Kurssisivu: http://tabula.tamk.fi/course/view.php?id=11606

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

(Taitotaso B1.1) Opiskelija osaa:
- viestiä yksinkertaisesti omasta kulttuurialan osaamisestaan (esim. työhakemus, ansioluettelo, työhaastattelu)
- kertoa omasta instrumentistaan suppeasti sekä opettamaan sen soittoa toisille ymmärrettävästi
- hoitaa pääosin ymmärrettävästi kulttuurialan keskeisimpiä ennakoitavia vuorovaikutustilanteita ja asiakaskontakteja (esim. puhelinviestintä, sähköinen viestintä, haastattelut, opetus- ja ohjaustilanteet, palaverit).

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

(Taitotaso B1.2) Opiskelija osaa:
- viestiä selkeästi pääosin tilanteeseen sopivalla tavalla omasta kulttuurialan osaamisestaan (esim. työhakemus, ansioluettelo, työhaastattelu)
- kertoa omasta instrumentistaan sekä opettamaan sen soittoa toisille
- hoitaa melko hyvin kulttuurialan jokapäiväisiä vuorovaikutustilanteita ja asiakaskontakteja (esim. puhelinviestintä, sähköinen viestintä, haastattelut, opetus- ja ohjaustilanteet, palaverit).

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

(Taitotaso B2.2-C1) Opiskelija osaa:
- viestiä sujuvasti tilanteeseen sopivalla tavalla omasta kulttuurialan osaamisestaan (esim. työhakemus, ansioluettelo, työhaastattelu)
- kertoa omasta instrumentistaan monipuolisesti ja sujuvasti sekä opettamaan sen soittoa toisille vivahteikkaasti
- hoitaa luontevasti verkostoituen kulttuurialan monipuolisia vuorovaikutustilanteita ja asiakaskontakteja (esim. puhelinviestintä, sähköinen viestintä, haastattelut, opetus- ja ohjaustilanteet, palaverit).

Go back to top of page