Professional Swedish for the Service Industry, Spoken (2 cr)
Code: 8T00CN10-3008
General information
- Enrolment period
- 01.06.2016 - 28.08.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.09.2017 - 18.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 20
- Teachers
- Sari Hanska
- Course
- 8T00CN10
Objectives (course unit)
Opiskelija
-osaa suullisesti kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
-osaa suullisesti kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
-osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
-osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa suullisissa viestintätilanteissa.
-pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit).
Content (course unit)
Mitä opiskelija osaa suullisesti viestiä osaamisestaan, työympäristöstään ja työtehtävistään kohdekielellä?
Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoja omalta alaltaan kohdekielellä?
- Keskeinen palvelualan terminologia
- Palvelualalle tyypillisten suullisten viestintätilanteiden harjoittelu
- Koulutuksesta ja työkokemuksesta kertominen suullisesti
Exam schedules
suullinen koeaikataulun mukaan
Evaluation methods and criteria
aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen 80 %
suullinen koe
valtionhallinnon pienen kielitutkinnon arviointiperusteet
Teaching methods
harjoitukset
itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
pari- ja ryhmätyöskentely
itsearviointi
vertaisarviointi
Learning materials
materiaali Tabulassa
internet
opiskelijoiden tuottama materiaali
Student workload
opiskelijan kokonaistyön mitoitus 27h/opintopiste
Content scheduling
lähiopetus
suullinen koe
Completion alternatives
ei valinnaisia toteutustapoja
AHOT-menettely
Further information
kontaktiopetuskerrat
21.9
26.10
16.11
14.12
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
opiskelija
osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi mutta lyhyesti ja yksipuolisesti koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim.
työnhakutilanteessa.
osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista
osaa toimia ennakoitavissa olevissa, tavanomaisissa työelämän
suullisissa vuorovaikutustilanteissa
pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä
pystyy pitämään ymmärrettävän suullisen esityksen alaan liittyvästä, omavalintaisesta aiheesta
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
opiskelija osaa kertoa työkokemuksestaan ja -tehtävistään
opiskelija osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja
osaa viestiä asiakaslähtöisesti neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja asiakaskontakteissa.
pystyy hoitamaan suulliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti,pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
opiskelija osaa kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman
alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
osaa esitellä sujuvasti työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti
pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja
asiakaskontakteissa.
osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).