Innovation Projects (5 cr)
Code: 5W00CG67-3002
General information
- Enrolment period
- 02.07.2017 - 15.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2017 - 05.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- MD in Automation Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Automation Engineering
Objectives (course unit)
Student has the basic skills in product development project planning, steering and management. Student can use a project management tool for project control. Student knows how to apply the innovation into principles and methods of product development process. Student has a comprehensive understanding of the different phases of an innovative product development process in an international product development projects. Student can use in practice innovative tools, working methods and computer software in product development projects in different phases of a product development project. Student is able to co-operate with other people in an international working environment within machine design and project management.
Content (course unit)
This course is a project oriented “learning by doing” type course. The key idea is to make innovative design projects in teams. Focus is on project work and innovation; innovative (advanced) materials, innovative solutions, innovative (emerging) technologies, innovative design process, tools and methods. The topic of the project will be set by teams or given by our partners (company etc.). Target is to make development of a new product or improvement of existing products.
Prerequisites (course unit)
YAMK-opinto-oikeus
Exam schedules
ei ole
Evaluation methods and criteria
Arviointi kohdentuu projekti- ja seminaarityöskentelyyn ja työskentelyn dokumentointiin. Menetelminä käytetään jatkuvaa havainnointia projekti- ja seminaarityön tekemisen aikana, ryhmän yhteistä ja henkilökohtaista itsearviointia, arviointikeskustelua projektin lopussa sekä ohjaanan antamaa palautetta. Myös seminaarituotosta sekä projektisuunnitelmaa ja -raporttia käytetään arvioinnin välineinä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, harjoitteet, projektityöskentely, ohjaustapaamiset.
Learning materials
Tunneilla jaettava materiaali ja nettilinkit sekä kirjallisuusluettelo.
Student workload
Luenniot ja harjoitteet; seminaarityöskentely ja seminaariesitykset; projektityöskentely, ohjaustapaamiset ja projektinraportointi, yhteensä 130 h.
Practical training and working life cooperation
Projektit pyritään tekemään työelämälähtöisistä aiheista.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ryhmällä ei ole toiminnalleen selkeitä pelisääntöjä, projekti/seminaarityö etenee jossain määrin ohjaajavetoisesti.
Projektipäällikkö toimii tilannekohtaisesti, ajankäytön ja työnjaon suunnittelu ja seuranta on puutteellista.
Projektiryhmän jäsenet keskittyvät omiin osakoko-naisuuksiinsa, yhteistyö jäsenten kesken sekä ryhmän jäsenten vahvuuksien hyödyntäminen on puutteellista. Työkuorma jakautuu epätasaisesti projektiryhmän jäsenten välillä.
Tuotos jää vajavaiseksi tai ryhmän käsitys työnsä laadusta ei vastaa ohjausryhmän ja ohjaajan näkemystä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ryhmä sopii johdetusti ryhmässä noudatettavat säännöt ja pääsääntöisesti noudattaa niitä toiminnassaan. Projektipäällikkö vie projektia eteenpäin ja huolehtii, että jokainen voi osallistua projektin tekemiseen.
Ryhmän jäsenet toimivat sovittujen sääntö-jen ja projektipäällikön ohjeiden mukaisesti kuunnellen toisten näkemyksiä ja tehden yhteistyötä asiakkaan kanssa. Kuitenkin vastuunotto projektista vaihtelee sen eri vaiheissa.
Projektin tuotos vastaa pääsääntöisesti tehtävänasettelua. Ryhmän ja ohjausryhmän sekä ohjaajan näkemykset työn laadusta ovat suhteellisen yhteneväiset.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ryhmä sopii oma-aloitteisesti ja yhteisesti ryhmässä noudatettavat säännöt ja pitää huolta niiden noudattamisesta toiminnassaan.
Projektipäällikkö ottaa vastuun tehtävästään ja vie ja projektia luontevasti eteenpäin ryhmän toiminta ja ryhmäläisten vahvuudet huomioiden. Huolehtii, että jokainen ryhmän jäsen osallistuu projektityöskentelyyn. Jakaa käytettävissä olevan ajan suunnitelmallisesti. Löytää luovia ratkaisuja ryhmän toiminnan edistämiseksi.
Jokainen ryhmän jäsen edistää projektin tavoitteiden saavuttamista omalla toiminnallaan yhteistyössä ryhmän muiden jäsenten kanssa ja kantavat vastuuta projektin etenemisestä koko projektin ajan. Ryhmän jäsenet toimivat projektissa muita kuunnellen ja ottaen huomioon ryhmän kaikki jäsenet, heidän näkemyksensä ja osaamisensa. Ryhmän jäsenet tekevät luontevaa yhteistyötä ja muokkaavat suunnitelmia saamansa palautteen mukaan.
Projekti etenee aikataulussa tai muutokset ovat ohjausryhmän kanssa yhdessä sovittuja. Projektiryhmä osaa realistisesti arvioida tuotoksen laatua suhteessa projektin tavoitteisiin ja reflektoida projektin etenemistä.