Skip to main content

Customers as Service Developers (5 cr)

Code: 8U00CO27-3002

General information


Enrolment period
02.07.2017 - 21.09.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.09.2017 - 23.11.2017
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 32
Degree programmes
Master's Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Tuija Ylä-Viteli
Juha Leino
Person in charge
Satu Kylmälä
Course
8U00CO27

Objectives (course unit)

What is service development process like?
Why are services developed in cooperation with customers and interest groups?
How to integrate customers and other interest groups into the service development process?

Content (course unit)

Students
• can as experts develop service processes of companies
• understand the importance of customers and interest groups in service development
• can make customers and interest groups commit themselves to development activities.

Location and time

Ennakkotehtävä 29.9.2017 (Tabulan kautta)
Kontaktitunnit
la 7.10 12.30-15.30
pe 27.10 klo 8.30-16.00
to 23.11 klo 16.00-20.00

Assessment scale

0-5

Teaching methods

luennot
palvelun kehittämisprosessi yritykseen

Learning materials

Juha Tuulaniemi, 2011. Palvelumuotoilu
ja
muu materiaali, myös vieraskielistä aineistoa

Completion alternatives

AHOT-menettely

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei tunnista toimialan palvelujen kehittämistarpeita eikä kykene määrittelemään käyttäjälähtöisiä menetelmiä.
Opiskelija ei ole osallistunut eikä toiminut vastuullisesti co-design lähestymistavalla toteutettuihin palvelujen kehittämistehtäviin. Opiskelijalla ei ole suorittanut annettuja tehtäviä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tunnistaa toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee määrittelemään käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja co-design lähestymistavan palvelujen kehittämisessä.
Opiskelijalla on pyrkimystä palvelun kehittämiseen yrityksissä ja toimintaa asiakkaiden ja sidosryhmien sitouttamiseen kehittämiseen.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitonsa ja ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija jäsentää toimialan palvelujen kehittämistarpeita ja kykenee vertailemaan erilaisia käyttäjälähtöisiä menetelmiä ja perustelemaan co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija osaa ratkaista palvelun ongelmia yrityksissä ja sitouttaa asiakkaita ja sidosryhmiä kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti toimialan palvelujen kehittämistarpeen ja kykenee analysoimaan käyttäjälähtöisten menetelmien ja co-design lähestymisen hyötyjä palveluprosessien kehittämiseen.
Opiskelija ideoi ja luo uusia palvelun toimintamalleja yritykseen ja sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.

Go back to top of page