Timber Structures (3cr)
Code: 5R00CK00-3003
General information
- Enrolment period
- 04.12.2017 - 14.01.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2018 - 13.05.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Architect
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 36
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Architect
Objectives (course unit)
After completing the course, students know wood strength and transformation properties to be considered in design of supporting structures. They know how common wooden structures work and are scaled for different stress forms and can make simple scaling of supporting structures. Students know the connection methods used in wooden structures and understand how different connections work technically.
Students learn to read and interpret supporting wooden structure plans. After the course they can use related information in design.
Content (course unit)
Strength and other classifications
Structural parts, such as beams and pillars
Strutting methods of wooden buildings
Scaling of nail connections
Supporting wooden structure plans
Exam schedules
Opintojakson tentin ajankohta sovitaan myöhemmin. Uusintatentit ovat 24.5.2018 ja
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointi perustuu kokeeseen, harjoitustehtäviin ja yleiseen aktiivisuuteen.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, harjoitukset ja ongelmalähtöinen opiskelu.
Learning materials
Määritellään myöhemmin aihepiirikohtaisesti. Löytyy Tabulasta.
Luentomoniste
Lähdejulkaisuna RIL 205-1-2009.
www.puuinfo.fi
Finwood mitoitusohjelma
Student workload
24h lähiopetusta. Harjoitustyön ohjausta 6h. Itsenäistä työskentelyä 42h.
Practical training and working life cooperation
Käsiteltävät asiat ovat keskeisiä rakennusarkkitehdin ammattitaidon kannalta.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustyössä on paljon puutteita. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole paneuduttu.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustyössä on puutteita. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole paneuduttu.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat hyvin.
Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä on panostanut harjoitustyöhön hyvin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat kiitettävästi.
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija on tehnyt harjoitustyön kiitettävästi ja siinä ilmenee varsin vähän puutteita.