Skip to main content

Timber Structures (3cr)

Code: 5R00CK00-3003

General information


Enrolment period
04.12.2017 - 14.01.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2018 - 13.05.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Architect
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 36
Degree programmes
Degree Programme in Construction Architect
Teachers
Juha Niemi
Person in charge
Juha Niemi
Course
5R00CK00

Objectives (course unit)

After completing the course, students know wood strength and transformation properties to be considered in design of supporting structures. They know how common wooden structures work and are scaled for different stress forms and can make simple scaling of supporting structures. Students know the connection methods used in wooden structures and understand how different connections work technically.
Students learn to read and interpret supporting wooden structure plans. After the course they can use related information in design.

Content (course unit)

Strength and other classifications
Structural parts, such as beams and pillars
Strutting methods of wooden buildings
Scaling of nail connections
Supporting wooden structure plans

Exam schedules

Opintojakson tentin ajankohta sovitaan myöhemmin. Uusintatentit ovat 24.5.2018 ja

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointi perustuu kokeeseen, harjoitustehtäviin ja yleiseen aktiivisuuteen.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, harjoitukset ja ongelmalähtöinen opiskelu.

Learning materials

Määritellään myöhemmin aihepiirikohtaisesti. Löytyy Tabulasta.
Luentomoniste
Lähdejulkaisuna RIL 205-1-2009.
www.puuinfo.fi
Finwood mitoitusohjelma

Student workload

24h lähiopetusta. Harjoitustyön ohjausta 6h. Itsenäistä työskentelyä 42h.

Practical training and working life cooperation

Käsiteltävät asiat ovat keskeisiä rakennusarkkitehdin ammattitaidon kannalta.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustyössä on paljon puutteita. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole paneuduttu.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustyössä on puutteita. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole paneuduttu.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat hyvin.
Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä on panostanut harjoitustyöhön hyvin.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat kiitettävästi.
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija on tehnyt harjoitustyön kiitettävästi ja siinä ilmenee varsin vähän puutteita.

Go back to top of page