Finnish Language, Communication and Reporting of Laboratory Work for Engineering Students (4 cr)
Code: 5K00BH25-3017
General information
- Enrolment period
- 02.12.2016 - 11.01.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2017 - 28.04.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Mechanical Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Mechanical Engineering
- Teachers
- Sini Knuutila
- Anne Leppänen
- Annina Korpela
- Riikka-Liisa Vaara
- Marja Mäkinen
- Person in charge
- Markus Aho
- Course
- 5K00BH25
Objectives (course unit)
Student is able to
- make a measurement task under supervision
- make a data sheet under supervision
- calculate the results of the measurement task
- make a graph representing the results
- make an appropriate error analysis
Content (course unit)
Measurements in students own field of technology.
Calculations of the results including linear regression. Drawing up reports about the measuring tasks.
Prerequisites (course unit)
Opintojakso on tarkoitettu suomea äidinkielenään puhuville opiskelijoille.
Exam schedules
Ei tenttejä
Evaluation methods and criteria
Opintojaksoon liittyy fysikaalisia mittauksia, niihin liittyviä matemaattisia menetelmiä ja raportointia.
Arviointi suoritetaan mittausten ja niistä tehtävien raporttien perusteella.
Arviointiin käytetään jaettavaa arviointilomaketta.
Lähiopetustunneilla on läsnäolovelvollisuus.
Mittaukset ja raportointi tehdään työpareittain.
Mittaus 1: mittaukset on suoritettava ja raportointi tulosten käsittelyineen on suoritettava hyväksytysti
Mittaus 2: arvioidaan asteikolla 0-5
Mittaus 3: arvioidaan asteikolla 0-5 (Raporttiin 3 liitetään kunkin opiskelijan arviointilomakkeen itsearviointi)
Opintojaksoon sisältyy myös puheviestinnän osuus (4 x 3 h jaettuna kahteen pienryhmään, aikataulut Tabulassa)
Opintojakson arvosana pohjautuu raporttien 2 ja 3 keskiarvoon sekä viestinnän osuudesta annettavaan arvosanaan painotuskertoimilla 3/4 ja 1/4.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus
Laboratoriotyöskentely
Kirjallinen raportointi
Puhe-esitykset
Learning materials
Arminen, Mäkelä, Mäkinen, Puhakka, Vierinen; Fysiikan laboratoriotyöt, Tammertekniikka
Lisäohjeita ja tarkempi aikataulu julkaistaan tabulapohjalla 5K00BH25-3017 Tekniikan kirjallinen ja suullinen viestintä sekä mittaamisen raportointi.
Student workload
Lähiopetusta n. 50 h
Itsenäistä työskentelyä n. 50 h
Yht. n. 100 h
Content scheduling
Aikataulu julkaistaan Tabulassa.
Further information
Opintojakso on tarkoitettu suomea äidinkielenään puhuville opiskelijoille. Läsnäolovelvoite laboratoriotöissä 100 %, muutoin 80 %.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Raportointiosuus: Mittauksia tai hyväksyttyjä raportteja puuttuu.
Suullisen viestinnän osuus: Opiskelija ei ole pitänyt 10 - 15 minuutin suullista esitystä ryhmälle eikä antanut vertaispalautetta muille.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Raportointiosuus: Mittaukset on suoritettu ja raportit palautettu. Menetelmät ja tulokset on esitetty, mutta tekstin tuottaminen on haparoivaa.
Rakenteessa ja analyysissä voi olla on puutteita ja tulokset voivat olla osittain virheellisiä.
Tarkemmin tabulan dokumentissa Raportin arviointi.
Suullisen viestinnän osuus: Opiskelija on pitänyt suullisen esityksen, antanut vertaispalautetta muille ja kirjoittanut itsearvioinnin omasta esityksestään. Puhe-esitys on kuitenkin ollut pituudeltaan liian lyhyt (alle 10 min.) ja esityksen rakenteessa tai esitystavassa on isoja puutteita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Raportointiosuus: Mittaukset on suoritettu ja raportit tehty TAMK:n raportointiohjeen mukaisella tavalla.
Tulokset ja analyysit ovat oikeita, mutta teksti ja tulosten kommentointi suppeaa. Opiskelija osaa käyttää kuvallisia elementtejä ja lähteitä tekstinsä tukena.
Tarkemmin tabulan dokumentissa Raportin arviointi.
Suullisen viestinnän osuus: Opiskelija on pitänyt suullisen esityksen, antanut vertaispalautetta muille ja kirjoittanut itsearvioinnin esityksestään. Opiskelija osaa pitää kohtalaisen sujuvan suullisen esityksen: esitystä on valmisteltu, aihe on rajattu ja esityksen rakenne ja jäsentelytapa ovat kohtalaisen selkeitä. Pieniä puutteita edellä mainituissa sallitaan. Opiskelija käyttää ääntään puhe-esitykseen sopivalla tavalla (mm. artikuloi selkeästi ja puhuu riittävän kuuluvasti). Myös opiskelijan sanaton viestintä on melko sujuvaa ja luontevaa. Opiskelija on valinnut esitykseensä sopivia havainnointimenetelmiä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Raportointiosuus: Mittaukset on suoritettu ja raportit palautettu. Työskentely on aktiivista ja paneutunutta ja tekijä osoittaa sekä hyvää itsenäisen työskentelyn että yhteistyön taitoa. Raporteissa tulokset ja analyysit ovat oikeita. Teksti on sujuvaa, esitys läpinäkyvää ja käsittely monipuolista. Tekijä osoittaa ymmärtävänsä menetelemien rajoitukset, yhteydet ammattialaan ja osaa visioida kehitysmahdollisuuksia.
Tarkemmin tabulan dokumentissa Raportin arviointi.
Suullisen viestinnän osuus: Opiskelija on pitänyt suullisen esityksen, antanut vertaispalautetta muille ja kirjoittanut itsearvioinnin esityksestään. Opiskelija osaa pitää sujuvan suullisen esityksen: esitystä on valmisteltu huolellisesti, aihe on rajattu riittävän tarkasti, esityksen rakenne ja jäsentelytapa ovat selkeitä. Opiskelija käyttää ääntään puhe-esitykseen sopivalla tavalla (mm. artikuloi selkeästi ja puhuu riittävän kuuluvasti). Myös opiskelijan sanaton viestintä on sujuvaa ja luontevaa. Opiskelija on valinnut esitykseensä sopivia havainnointimenetelmiä ja hyödyntää niitä sujuvasti.