Social and Health Care Services in Finland (3 cr)
Code: 7K00CT59-3016
General information
- Enrolment period
- 02.07.2017 - 24.10.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.08.2017 - 22.10.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 26
Objectives (course unit)
The student
- knows the history, structure, principles, service deliveries and basic legislation of the social-, health- and rehabilitation systems;
- knows in general the practices of the social and health care professions;
- knows the actual challenges of the social-, health- and rehabilitation systems
Content (course unit)
- the ideology of welfare and its development;
- guiding principles of the central legislation;
- official control of the professions of social and health care;
- public politics;
- the structure and options of the service system (public, private and third sector);
- the basic concepts and questions of the economy;
- the challenges of service integration, ageing, client-focus, technology, digitalisation, medicalisation, multi-culturalism and economics
Prerequisites (course unit)
none
Exam schedules
Tentti tenttiterraariossa.
Uusintatentit tenttiterraariossa, ajankohdat sovitaan myöhemmin.
Evaluation methods and criteria
Tiimien opetustilanteet (sisältö ja toteutus), voi vaikuttaa numeroon korottavasti
Kurssiin liittyvät tehtävät hyväksytty/hylätty
Kirjallisuuskoe ryhmissä, arviointi 0-5
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, tiimityöskentely, tiimien esitykset ja opetustilanteet, verkkokeskustelu, verkkoluento, itsenäinen opiskelu ja ryhmätentti
Learning materials
• Haverinen, R., Kuronen, M., Pösö, T. (2014). Sosiaalihuollon tila ja tulevaisuus. Tampere: Vastapaino.
• Ikonen, E. (2015). Kehittyvä kotihoito (4., uud. p.). Helsinki: Edita.
• Niemelä, M., Kokkinen, L., Pulkki, J., Saarinen, A., & Tynkkynen, L. (2015). Terveydenhuollon muutokset: Politiikka, järjestelmä ja seuraukset. Tampere: Tampere University Press. Saatavissa e-kirjana.
• Niemelä, P. (2010). Hyvinvointipolitiikka. Helsinki: WSOYpro.
• Särkelä, R., Siltaniemi, A., Rouvinen-Wilenius, P., Parviainen, H., & Ahola, E. (2014). Hyvinvointitalous. [Helsinki]: SOSTE. http://www.soste.fi/media/pdf/julkaisut/hyvinvointitalous_final.pdf
• Teknologia sosiaali- ja terveydenhuollossa. Hoitotyön vuosikirja 2016. Helsinki: Fioca.
• Muu kurssilla esiin tullut materiaali
• Tiimien valmistamat materiaalit/esitykset
Tenttikirjallisuus tuodaan esiin tarkemmin luennolla.
Student workload
Kurssin kokonaisuus 3 op = 81h, josta 18h lähiopiskelua, 61h opiskelijan itsenäistä työskentelyä ja 2h tentti.
Content scheduling
24.10 Orientaatio + luento (pakollinen läsnäolo)
1.11 kts. Tabula kurssin aikana
7.11 kts. Tabula kurssin aikana
15.11 kts. Tabula kurssin aikana
Pakollinen läsnäolo oman tiimin esitykseen/opetustilanteeseen
Tentti tenttiterraariossa
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ei osallistu tiimityöskentelyyn, opetustilanteeseen tai verkkokeskusteluun. Lähteiden käyttö suppeaa.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tiimin työskentely ja aktiivisuus on ollut heikkoa, käytetty vain muutamia lähteitä, eikä ole huomioitu kurssin oheiskirjallisuutta. Kirjallisen tentin tulos jäänyt tyydyttäväksi.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tiimin työskentely ja opetustilanne on ollut kannustavaa ja monipuolista. Esitys jätetty Tabulaan ajallaan, käytetty kurssin oheiskirjallisuutta soveltuvin osin ja lisäksi käytetty muita hyviä lähteitä. Verkkokeskusteluun tuotu aktiivista ja asiaan perehtynyttä keskustelua, käytetty hyviä lähteitä. Kirjallisen tentin tulos hyvä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tiimin työskentely ja opetustilanne on ollut erinomaista. Aihe tuotu selkeästi ja monipuolisesti esille, käytetty kurssin oheiskirjallisuutta soveltuvin osin ja lisäksi muita hyviä lähteitä. Esitys jätetty Tabulaan ajallaan. Tiimi osoittaa, että osaavat soveltaa aihetta ja tuovat sen esille taidokkaasti. Verkkokeskustelu on aktiivista ja aiheeseen perehtynyttä. Kirjallinen tentti on kiitettävä.