Seminar 1 (1 cr)
Code: 1L00BZ85-3072
General information
- Enrolment period
- 03.07.2017 - 31.12.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2017 - 15.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 1 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Seppo Janhonen
- Annikki Torikka
- Course
- 1L00BZ85
Objectives (course unit)
Seminaarin tavoitteet
Opettajaopiskelija
- analysoi oppimaansa ja integroi sitä aiempaan tietämiseensä ja osaamiseensa
- arvioi oman ja pienryhmätoiminnan onnistumista ja tunnistaa toimintansa vahvuuksia ja haasteita
- vertaa ja arvioi oppimistaan suhteessa henkilökohtaisen opintosuunnitelman (hops) ja opetussuunnitelman (ops) tavoitteisiin
- kuvaa alustavasti omaa käyttötietoaan kuviona, kaaviona tai tekstinä
- esittää päivitetyn hopsin.
Content (course unit)
Ydinkysymyksiä
- Miten tietoni ja osaamiseni on muuttunut tai lisääntynyt tämän opintokokonaisuuden aikana?
- Mitkä kokemukset ja minkälainen toiminta olivat oman oppimiseni kannalta tärkeimpiä?
- Miten oppimani asiat liittyvät aiempaan tietämiseeni ja toimintaani?
- Miten voin käyttää oppimaani opettajana toimimisessa ja opiskelussa?
Location and time
Opinto-oppaassa sekä Tabula-ympäristössä on ajoitustiedot. Seminaari 1 on 17TaPeLaB-kurssiryhmällä 1.12.2017.
Paikkatiedot ovat Tabula-ympäristössä.
Tabula-ympäristössä tiedotetaan mahdollisista muutoksista.
Assessment methods and criteria
Opettajaopiskelija osallistuu aktiivisesti kurssiryhmän kontaktitapaamiseen kuten myös tarvittaviin oman pienryhmän tapaamisiin sekä antaa oman panoksensa erilaisiin tuotoksiin sovituissa aikatauluissa. Opettajaopiskelija tekee aktiivisesti ja ajallaan myös omat yksilölliset oppimistehtävät. Esimerkiksi
yksilötyönä tehty Opettajuuden käsikirjan ensimmäinen versio (v1) palautetaan kurssiryhmän Tabula-pohjaan sovitussa aikataulussa. Opettajaopiskelija tutustuu itse aktiivisesti TAOKin opetussuunnitelman OK1:sen arviointitaulukkoon ja arvioi siihen omaa osaamistaan koko OK1:sessä sekä liittää sen Opettajuuden käsikirjaan (v1).
Opettajaopiskelija orientoituu ja suunnittelee opettajaopintonsa seuraavaa vaihetta.
Arviointi perustuu asiantuntijan arviontiin (opintojakson opettaja). Lisäksi opintojaksolla on myös itse- ja vertaisarviointia asiasta ja tilanteesta riippuen.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Seminaarissa aktivoidaan opettajaopiskelijat toimimaan pienryhmissä ja koko kurssiryhmässä. Niissä keskitytään itsearviointiin ja vertaisarviointiin sekä sen jälkeen esittämään pienryhmän yhteinen näkemys opintokokonaisuuden annista opettajuuden kasvulle.
Seminaarissa kerätään myös palautetta OK1:sen opintokokonaisuuteen liittyen.
Kurssiryhmän toiminta ja tilanne pyritään huomioimaan erilaisissa tapaamisessa.
Tilanteesta riippuen voidaan käyttää myös Tabula-oppimisympäristöä sekä sosiaalisen median välineitä.
Learning materials
TAOKin opinto-oppaassa mainittu suositeltava kirjallisuus.
Tabulassa ja tapaamisissa opintojakson opettajan ilmoittama muu kirjallisuus ja oppimateriaali (myös someympäristön materiaalit).
Student workload
1 op ~ 27 tuntia opiskelua, mikä sisältää sekä kontaktitapaamisen sekä itsenäistä työskentelyä ja ryhmätyöskentelyä.
Content scheduling
Kurssiryhmän Tabula-oppimisympäristössä on jaksotus esitetty graafisesti sekä myös kontaktitapaamisten ohjelmat.
Completion alternatives
HOPS-keskustelut on käyty opettajaopintojen alussa kaikkien kanssa.
Pääsääntöisesti Seminaari 1:ssä on pakollinen läsnäolo.
Practical training and working life cooperation
Työelämänäkökulma jokaisella opiskelijalla omista kokemuksista mukana. Kaikkien opiskelijoiden kokemus ja osaaminen tulee näkyväksi yhteisöllisessä oppimisessa.
Further information
Opintokokonaisuuden 1 (OK1) opintojaksot suoritetaan pääosin yhtenäisenä kokonaisuutena (tutustu OK1:sen opintokokonaisuuteen TAOKin opetussuunnitelmassa). Opintojaksojen välille ei käytännön toteutuksessa voida tehdä kaikin osin selvää eroa, vaan eri opintojaksot limittyvät toisiinsa kontaktitapaamisissa sekä työskentelyssä - asiat selviävät opintojen alussa sekä myös eri Tabula-pohjista.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Aktiivinen osallistuminen Seminaari 1:sen kontaktipäivään. Sovittujen opintojaksoon liittyvien vastuiden hoitaminen mm. opiskelijan Opettajuuden käsikirja (versio 1) on hyväksytty.
Osaamisen arvioinnissa käytetään Seminaari 1:n yhteydessä olevaa OK1:n opintokokonaisuuden arviointitaulukkoa, mikä löytyy TAOKin opetussuunnitelmasta (Seminaari 1:n kohdalta). Arviointitaulukkoa tarkastellaan erityisesti painottuen yksilön oppimiseen suhteessa koko Opintokokonaisuus 1:seen eli OK1:seen.
Suoritukset arvioidaan asteikolla: hyväksytty - täydennettävä - uusittava.
Hyväksytty suoritus edellyttää osaamistasoa: kuvaileva osaaminen.