Preparation Studies, English (3 cr)
Code: VENGVAL-8-3019
General information
- Enrolment period
- 05.09.2017 - 30.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2017 - 14.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Petri Tuohimäki
- Course
- VENGVAL-8
Objectives (course unit)
Opiskelija:
- vahvistaa kielen keskeisten rakenteiden (substantiivit, verbit, adjektiivit, pronominit, prepositiot ja sanajärjestys) tuntemustaan
- kartuttaa ja monipuolistaa perussanavarastoaan, mutta omaksuu myös ammattitermejä
- saa rohkeutta käyttää kieltä sekä kirjallisesti että suullisesti
- osaa ylläpitää, kehittää ja arvioida kielitaitoaan ja kielenoppimisen taitojaan
Content (course unit)
Keskeiset rakenteet ja niihin liittyvät harjoitukset
Tavallisimmat fraasit
Lauseenmuodostusta ja tekstin tuottamisharjoituksia
Tekstin ymmärtämisharjoituksia
Puheen tuottamis- ja ymmärtämisharjoituksia
Location and time
Kurssin alustava alkamisajankohta vko 36. Tarkka aika ja opetustilat ilmoitetaan sähköpostitse syksyn lukujärjestysten valmistuttua.
Exam schedules
Kurssin päättötentin tarkka ajankohta sovitaan kurssin alussa. Uusinta- ja korotustentit pidetään kielipalveluiden yleisinä tenttipäivinä tammi- ja helmikuussa 2018. Hyväksytyn arvosanan korotusta voi yrittää kerran.
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu kurssilla tehtäviin osasuorituksiin sekä lopputenttiin. Kurssilla on läsnäolovelvollisuus. Opiskelijan on osallistuttava 80% koko kurssin lähiopetustunneista. Useampi poissaolo voi johtaa alennettuun tai hylättyyn arvosanaan.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, yhteistoiminnallinen oppiminen, suulliset ja kirjalliset tehtävät.
Student workload
Kontaktiopetusta 3h/vko, lisäksi kotitehtäviä.
Completion alternatives
Kurssilla ei ole valinnaisia suoritustapoja.
Further information
Kurssille ilmoittaudutaan lähtötasokokeen tulosten perusteella. Lähtötasokoe järjestetään alustavan aikataulun mukaan ti 5.9. klo 16.15-18.15. Kokeesta tiedotetaan erikseen n. 1-2 viikkoa ennen koepäivää.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
• selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
• reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
• reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti
• viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
• osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
• ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
• osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
• reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin
• viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä
• kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
• selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
• ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
• löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi