Customer Service and Quality (4 cr)
Code: 5C00BK78-3007
General information
- Enrolment period
- 12.06.2017 - 03.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2017 - 15.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Vehicle Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Vehicle Engineering, students who began in 2014-2018
Objectives (course unit)
Students know how to serve different customers in sales situations and especially in sales problems.
Students understand the role of marketing and can use segmentation. Students know what is profitable marketing and can use marketing in management decisions.
Student master the quality program by the automotive industry employers union and can perform accordingly in various jobs in the automotive industry.
Content (course unit)
Basics of customer service, practical training in service situations. Basics of sales and marketing, product liability, and quality systems.
Exam schedules
Kaksi välikoetta opintojakson toteutuksen aikana.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson arviointi määräytyy välikokeiden ja hajoitustöiden arvosainoista suhteella 50%/50%.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, tuntiharjoitukset, harjoitustyöt, välikokeet, vierailut.
Learning materials
Opetusmonisteet.
Student workload
Lähiopetus 56 tuntia.
Opiskelijan itsenäinen työskentely 50 tuntia.
Content scheduling
Asiakaspalvelu: puhelinkäyttäytyminen, oheisviestintä, kielenkäyttö, asiakkaan kohtaaminen, erilaiset asiakkaat, asiakaspalvelutilat.
Markkinointi: kilpailukeinot, toimintaympäristö, segmentointi, mainonta, myynninedistäminen, henkilökohtainen myyntityö.
Laatu:laatujärejstelmän perusteet, prosessit, AKL:n laatuohjelma
Completion alternatives
Ei ole.
Further information
The course is intende for students majoring in garage engineering
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole saanut suoritettua harjoitustöitä tai välikokeita hyväksytysti.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa toimia erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa.
Osaa laatujärjestelmän perusteet.
Toimii ryhmässä. Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Tunnistaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa erottaa erilaisia asiakaspalvelutilanteita ja toimia tilanteen mukaan.
Osaa toimia laatujärjestelmän mukaan erilaisissa autoalan tehtävissä.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Ymmärtää erilaisia asiakkaita ja osaa toimia kaikissa asiakaspalvelutilanteissa.
Osaa kehittää laatujärjestelmää autoalan tehtävissä.
Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta.