English for Engineers (3 cr)
Code: 5N00BE51-3044
General information
- Enrolment period
- 02.07.2017 - 10.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.09.2017 - 11.10.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Vehicle Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Vehicle Engineering, students who began in 2014-2018
Objectives (course unit)
Students
- can and dare speak and write English better
- can and dare perform better in English
- increase their vocabulary
- know the most important grammar structures
Content (course unit)
• telling about oneself
• travel
• small talk
• discussion and presentation exercises
• basic vocabulary of the field of study
• reviewing basic grammar
Prerequisites (course unit)
Upper secondary school English
Location and time
Opintojakso kestää yhden periodin ajan.
Opetus alkaa viikolla 36
Opetus on kahdelle ryhmälle ti klo 14-16 ja ke klo 8-10.
Ilmoitan ryhmäjaon sähköpostitse ennen opintojakson alkua.
Exam schedules
Kirjallinen tentti viimeiselle lähiopetuskerralla.
Suulliset esitykset erillisen aikataulun mukaisesti
Evaluation methods and criteria
Kirjallinen koe
Suullinen esitys
Läsnäolovaatimus 80% lähiopetustunneista, 1 lähiopetustunti = 45 minuuttia). Poissaoloa ei voi korvata ylimääräisillä tehtävillä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus
Itsenäiset tehtävät/Tabula
Suulliset esitykset
Kirjallinen koe viikolla 41
Learning materials
Materials will be provided in Tabula, authentic online materials for exercises,etc.
Completion alternatives
to be discussed at the beginning of the course.
Further information
Sufficient skills in Finnish
Mandatory participation on 80% of the classes
Alternative forms of completion: approved skills test or corresponding studies at another university of applied sciences
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
-opiskelija ei pysty osallistumaan suullisen vuorovaikutukseen, koska ongelmia tuottaa omaa puhetta ja/ tai ymmärtää muiden osapuolten puhetta
-ääntäminen vaikeasti ymmärrettävää
-opiskelija hallitsee erittäin suppean sanaston, joka ei riitä tilanteesta suoriutumaan. Käyttää toistuvasti sopimattomia sanoja ja sanontoja
-perusrakenteiden hallinta puutteellista
-opiskelija ei suoriudu kirjallisista viestintätilanteista asianmukaisella tavalla
-ei kirjoita ymmärrettävästi
-vaikeuksia löytää tietoa tekstistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
-selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
-ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa
-ääntää useimmiten ymmärrettävästi
-kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
-käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
-käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
-löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
-keskustelee melko sujuvasti
- ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
-ääntää melko luontevasti ja selkeästi
-kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
-käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
- ymmärtää ja käyttää sanastoa melko täsmällisesti
- ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
-keskustelee sujuvasti
-ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
-ääntää luontevasti ja selkeästi
- kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti
-käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi
-ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti sanastoa
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin tekstistä