Skip to main content

Technology Aided Rehabilitation (5cr)

Code: 7Y00CV50-3003

General information


Enrolment period
02.07.2017 - 31.07.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2017 - 31.12.2017
Implementation has ended.
Credits
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 8
Degree programmes
Master's Degree Programme in Well-Being Technology
Teachers
Lea Saarni
Person in charge
Lea Saarni
Course
7Y00CV50

Objectives (course unit)

The students know the appropriate assisstive technologies, telerehabilitation technologies and robotic applications for rehabilitation.
The students know various aspects of rehabilitation in the health and social sectors.
The students are able to describe the ICF-structure of an individual’s functional health status and understands the effects of the technologies on the rehabilitation.
The students are able to innovate user-driven telerehabilitation technologies.

Content (course unit)

Technological and technical opportunities for rehabilitation.
ICF and functional capacity evaluation.
Robotics in health and social care environments.
User-driven telerehabilitation technologies.

Exam schedules

Tentti 1.12.2017 klo 8.30-11.30.
Uusintatentti Tammikuu 2018 (sovitaan yhteinen päivä)
Jouluna 2017 valmistuville sovitaan erikseen yhteinen tenttipäivä ennen 1.12.2017.

Assessment methods and criteria

Luennoilla läsnäolo
Yksilöllisten ja pienryhmätehtävien vastuullinen tekeminen
Pienryhmätehtävien esityksiin osallistuminen
Itsenäisen tiedonhaun aktiivisuus
Tentti
Arvioinnin osa-alueet:
Tentti 50% ja Välitehtävät 50%.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot
Yksilölliset ja pienryhmätehtävät
Pienryhmätehtävien esitykset
Itsenäinen tiedonhaku

Learning materials

Salminen, A-L., Hiekkala, S. & Stenberg, J-H. (toim.) 2016. Etäkuntoutus. Helsinki: Kela.
Sähköisenä: http://www.kela.fi/documents/10180/0/Et%C3%A4kuntoutus/4a50ddb8-560c-47b4-94ed-09561f6981df
Leikas, J. (toim.) 2014. Ikäteknologia. Helsinki: Vanhustyön keskusliitto.
Autti-Rämö, I., Salminen, A-L., Ylinen, A. & Rajavaara, M. (toim.) 2016. Kuntoutuminen. Helsinki: Duodecim.
Muu kirjallisuus jaetaan luennoilla.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei tiedä teknisavusteisen kuntoutukseen soveltuvia teknologioita, etäkuntoutusteknologioita ja robotiikkasovelluksia, eikä osaa arvioida niiden soveltumista eri asiakasryhmille.
Opiskelija ei tiedä eikä osaa kuvata oppimistehtävien eri konteksteissa kuntoutuksen eri ulottuvuuksia terveys- ja sosiaalialalla.
Opiskelija ei osaa käyttää ICF luokitusta eikä kuvata teknologioiden vaikutuksia yksilön kuntoutumiseen.
Opiskelija ei ymmärrä eikä osaa kuvata asiakaslähtöisen kuntoutuksen perusteita.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tietää teknisavusteisen kuntoutukseen soveltuvia teknologioita, etäkuntoutusteknologioita ja robotiikkasovelluksia, mutta ei osaa arvioida niiden soveltumista eri asiakasryhmille.
Opiskelija tietää, mutta ei osaa kuvata oppimistehtävien eri konteksteissa kuntoutuksen eri ulottuvuuksia terveys- ja sosiaalialalla.
Opiskelija osaa kuvata työelämälähtöisten tehtävien sisällöissä vain pääluokkatasolla ICF-rakenteen mukaisesti yksilön toiminnallista terveydentilaa ja yleisesti teknologioiden vaikutuksia yksilön kuntoutumiseen.
Opiskelija osoittaa asiakaslähtöisen kuntoutuksen ymmärrystään tuottaen monipuolisia perusteita ja arviointia etäkuntoutusteknologian asiakaslähtöiselle toteutukselle.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tietää teknisavusteisen kuntoutukseen soveltuvia teknologioita, etäkuntoutusteknologioita ja robotiikkasovelluksia ja osaa arvioida niiden soveltumista eri asiakasryhmille.
Opiskelija osaa kuvata oppimistehtävien eri konteksteissa kuntoutuksen eri ulottuvuuksia terveys- ja sosiaalialalla.
Opiskelija osaa kuvata ja osin soveltaa työelämälähtöisten tehtävien sisällöissä ICF-rakenteen mukaisesti yksilön toiminnallista terveydentilaa ja teknologioiden vaikutuksia kuntoutumiseen.
Opiskelija osoittaa asiakaslähtöisen kuntoutuksen ymmärrystään tuottaen monipuolisia perusteita ja arviointia etäkuntoutusteknologian asiakaslähtöiselle toteutukselle.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tietää teknisavusteisen kuntoutukseen soveltuvia teknologioita, etäkuntoutusteknologioita ja robotiikkasovelluksia ja osaa arvioida sekä soveltaa niitä eri asiakasryhmille.
Opiskelija kuvaa monipuolisesti ja perustellen oppimistehtävien eri konteksteissa kuntoutuksen eri ulottuvuuksia terveys- ja sosiaalialalla.
Opiskelija osaa kuvata ja perustella työelämälähtöisten tehtävien sisällöissä ICF-rakenteen mukaisesti yksilön toiminnallista terveydentilaa ja teknologioiden vaikutuksia kuntoutumiseen.
Opiskelija osoittaa asiakaslähtöisen kuntoutuksen ymmärrystään tuottaen erinomaisia ja monipuolisia perusteita ja arviointia sekä sovellettavuutta etäkuntoutusteknologian asiakaslähtöiselle toteutukselle.

Go back to top of page