Skip to main content

Physiotherapy for Children and Adolescents, Clinical Practice (8 cr)

Code: 7F00BA33-3003

General information


Enrolment period
21.05.2017 - 31.08.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2017 - 04.12.2017
Implementation has ended.
Credits
8 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Tarja Tittonen
Maria Maljanen
Hanna Sahinoja
Hannu Järvinen
Maarit Keskinen
Hannele Anttila
Pirjo Riitta Leppänen
Pirjo Lehto
Liisa Mannisenmäki
Tiina Pystynen
Course
7F00BA33

Objectives (course unit)

Students
- can assess, analyse and make clinical reasoning of difficulties in a child’s /adolescent’s movement and functional ability and resources and can see a human as bio-psycho-social entity
- co-operate with other professionals participating in the rehabilitation of a child or adolescent
- are able to select and apply appropriate physiotherapy in a customer centred and family centred manner
- is able to document physiotherapy
- are able to act professionally

Content (course unit)

- professional relationships
- professional co-operation
- documentation in physiotherapy
- appropriate and effective physiotherapy with children and adolescents in customer centred way

Prerequisites (course unit)

In order to attend the module, the student has to have passed all the practical examinations of the module physiotherapy for children and adolescents, practical lessons.

Location and time

Ohjattu harjoittelu toteutuu Perusryhmäläisillä viikoilla 40-41 ja 43-45. IT-viikko on viikko 42. (IT-viikon ajankohtaa voi muuttaa kentän tarpeiden niin vaatiessa ja siitä sopivat ohjaaja, opiskelija ja opettaja. Proakatemialaiset sopivat ohjatun harjoittelun aikataulut erikseen.
Ohjatun harjoittelun loppuosassa toteutuu Apuvälinemessujen yhteydessä toimien ohjaajina Liikuntamaassa Pirkkahallissa 9.-11.11.2017 (lauantai mukaanlukien) ja keskiviikkona 8.11.2017 opiskelijat osallistuvat Liikuntamaan rakentamiseen.

Exam schedules

Ohjattu harjoittelu arvioidaan ohjatun harjoittelun arviointikriteerien mukaisesti sanallisestii. Sanallinen arviointi ja taso T/H/K kirjataan opiskelijan arviointilomakkeistoon. Opintosuortusrekisteriin arviointi merkitään Hyväksytty/ Hylätty asteikolla. Asiakasraportti tulee olla hyväksytysti suoritettu ja sisältyy ohjatun harjoittelun arviointiin.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Härjoittelu ohjattuna käytännön kentällä

Learning materials

Kuten 7F00BA31 ja 32; ohjatussa harjoittelussa esiinouseva materiaali

Practical training and working life cooperation

Ohjattu harjoittelu käytännön työelämässä

Further information

Two students will have the opportunity to carry out their practical placement partly for the Finns Society in Benalmadena and partly for the Aurinkorannikon suomalainen koulu.

The students who carry out their practical placement at TAMK’s Wellbeing Clinic prepare for the upcoming projects already before the placement begins. They complete virtual project studies for one credit and aim to familiarize themselves with the phases and principles of projects as well as planning and implementing them. One aim for this practical placement is to learn to act as an active and responsible member of a project team.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija toimii epätarkoituksenmukaisesti ohjatussa harjoittelussa, tiedot ja taidot puutteellisia ja osin virheellisiä, potilasturvallisuus on puutteellinen. Opiskelija ei hyödynnä palautetta ja ohjausta, laiminlyö tehtäviään tai vetäytyy, ei noudata työpaikan sääntöjä eikä fysioterapian eettisiä ohjeita.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija suoriutuu tehtävistä ohjattuna ja tuettuna, omatoimisuus on puutteellista. Opiskelija valmistautuu tilanteisiin niukasti. Opiskelija toimii rutiininomaisesti, usein puuttuu yksilöllisyys, asiakaslähtöisyys ja vanhempien/perheen/yhteistyötahojen huomiointi on vaikeaa. Opiskelija antaa ja vastaanottaa palautetta, tarkastelee asiaa kuitenkin yksipuolissti omasta näkökulmasta

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija valmistautuu tilanteisiin, toimii tilanteenmukaisesti ja osaa kertoa suunnitelmistaan/toiminnastaan kirjallisesti ja suullisesti sekä perustelee toimintaansa. Opiskelija antaa ja vastaanottaa palautetta rakentavasti ja kriittisesti. Opiskelija arvioi asioita eri näkökulmista. Tekee yhteistyötä erilaisten lapsen/nuoren kuntoutuksen osallistuvien tahojen kanssa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija toteuttaa fysioterapiaa laadukkaasti, huolellisesti ja asiakaskeskeisesti sekä osaa huomioida terapeuttisia tekijöitä. Perustelee toimintaansa näyttöön tai käytännössä hyväksi havaittuun käytäntöön perustuen. Osaa arvioida rakentavasti omaa ja toisen toimintaa. Opiskelija käyttää palautetta ja ohjausta ammatilisen kasvunsa välineenä ja tekee yhteistyötä sujuvasti eri tahojen kanssa.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty taso kirjataan sanallisena palautteena opiskelijan arviointilomakkeistoon ja tukena käytetään "Yhteisiä arviointikriteerejä eri opintojaksoille"

Go back to top of page