Skip to main content

Professional Communication (3 cr)

Code: 7K00CT72-3005

General information


Enrolment period
28.11.2016 - 02.01.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2017 - 05.03.2017
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Katja Muurinen
Ida Nikkola
Person in charge
Ida Nikkola
Small groups
ryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
ryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
ryhmä 1
ryhmä 2
ryhmä 3
Course
7K00CT72

Objectives (course unit)

The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.

Content (course unit)

- identification and evaluation of personal communication skills
- professional performance in a work community
- professional communication in collaboration with individuals and families
- acting as a professional in social media
- multicultural nursing
- challenging interaction situations and various interaction means

Prerequisites (course unit)

none

Location and time

Luennot , tentti ja pienryhmien reflektointi Tamkilla.
Opintokäynnit/pienryhmätyöskentely Liisanpuiston koulussa, Tampereen kaupunkilähetyksen aktiivissa ja Tampereen vastaanottokeskuksessa.

Exam schedules

Tentti tenttiterraariossa 23.2- 2.3.2017
1. uusintakoe viikolla13 Linkki varaukseen: https://exam.tamk.fi/enroll/7K00CT72-3005/exam/6938
2. uusintakoe+korotuskoe viikolla 17 Linkki varaukseen: https://exam.tamk.fi/enroll/7K00CT72-3005/exam/7380

Evaluation methods and criteria

Numeerisesti arvioitava tentti
Hyväksytty/hylätty pienryhmätyöskentely.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- Yhteistoiminnallinen oppiminen
- Lähiopetus
- Opetuskeskustelu
- Pienryhmätyöskentely opintokäynteinä + reflektointi+ oppimistehtävä
- Toiminnalliset menetelmät

Learning materials

Tenttikirja; Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla 1-2 p. ja 3. uudistettu painos
Lisämateriaali;
Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006
Tunnilla annetut ajankohtaiset artikkelit ja käsitellyt asiat

Student workload

3x27h=81h
Lähiopetusta 24h
Pienryhmien opintokäyntejä 3x4h=12h + reflektio 3h
Itsenäinen opiskelu 42h

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

Opintokäynnit/pienryhmätyöskentely Liisanpuiston koulussa, Tampereen kaupunkilähetyksen aktiivissa ja Tampereen vastaanottokeskuksessa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja työelämätaidoissa.
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti

Go back to top of page