Professional English for Nurses (3 cr)
Code: 7K00BK07-3039
General information
- Enrolment period
- 02.07.2017 - 30.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.11.2017 - 20.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 39
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Minna Metsäportti
- Course
- 7K00BK07
Objectives (course unit)
The student
-is capable of asking, when conducting a patient interview, relevant questions relating to the patient’s previous health;
-can inform patients about the most common nursing practices, procedures and ward routines;
-can communicate in English as part of a multi-professional care team;
-understands and can use articles and texts in the field;
-can further develop his/her English skills in the field by effectively using dictionaries and other language learning tools.
Content (course unit)
-patient interview
-guidance and instruction sessions prior to and during examinations
-relevant terminology in the field
-relevant terminology in anatomy
-research reports
-medical terminology
Prerequisites (course unit)
Level: Upper secondary school studies or equivalent skills
Common European Framework for Languages Level B2.1
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Yhteistoiminnallinen opiskelu, luennot, itsenäinen opisekelu, verkkotehtävät.
Learning materials
Karhumäki, Metsäportti, Tuohimäki: Dear Patient - English for Nursing
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hylätty (0)
Suomeksi
Hylätty kirjallinen tentti ja/tai suullinen näyttö (sisältötavoitteet jäävät saavuttamatta, huomattavia puutteita rakenteissa tai oikeakielisyydessä). Laiminlyönnit tehtävien palauttamisessa ja/tai poissaolokäytäntöjen noudattamattomuus.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita asiakkaille
- kysyy asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan terveydentilaan ja elämäntilanteeseen liittyviä, välttämättömiä tietoja sekä kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi
- osaa käyttää fysioterapian perussanastoa.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
- ymmärtää sanakirjaa käyttäen pääasiat omiin työtehtäviinsä liittyvistä fysioterapia-alan teksteistä
-osaa hakea tietoa ohjeistetusti
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyvä (3-4)
Suomeksi
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. puhelinkeskustelut, suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)
- selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa, elämäntilannetta, elintapoja ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä
- kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin
- osaa käyttää keskeistä fysioterapia-alan sanastoa ja käsitteitä.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hankkii tietoa fysioterapia-alan julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi
-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat fysioterapia-alan tekstistä ilman apuvälineitä
-osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa
-ymmärtää ja pystyy soveltamaan lukemaansa.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyvä (3-4)
Suomeksi
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. puhelinkeskustelut, suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)
- selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa, elämäntilannetta, elintapoja ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä
- kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin
- osaa käyttää keskeistä fysioterapia-alan sanastoa ja käsitteitä.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hankkii tietoa fysioterapia-alan julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi
-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat fysioterapia-alan tekstistä ilman apuvälineitä
-osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa
-ymmärtää ja pystyy soveltamaan lukemaansa.