Skip to main content

Construction Drawing and CAD (3 cr)

Code: 5B00BK93-3006

General information


Enrolment period
01.01.2017 - 20.02.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2017 - 31.07.2017
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Site Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Construction Site Management
Teachers
Jaakko Aumala
Person in charge
Jaakko Aumala
Course
5B00BK93

Objectives (course unit)

The students gain the basic skills needed to communicate by using construction drawings.

Content (course unit)

In order to produce and interpret construction drawings, the students learn the marking methods, graphics and the practices of the construction industry. The students also learn the basics of AutoCAD software

Location and time

Erillisen aikataulun mukaisesti

Exam schedules

Jokaisen lähitunnin alussa on pieni välitentti. Välitentti sulkeutuu tabulassa aina 15 min. tunnin alkamisajan jälkeen. Ei siis kannata myöhästyä tunnilta, mikäli aikoo välitenteillä saada hyvät pisteet! Kurssin lopuksi on uusintatentti, jolla voi korvata / korottaa välitenteillä saadut suorituspisteet. Jos välitenttejä jää suorittamatta 1/3 kaikista tai enemmän, joutuu aina tekemään uusintatentin.

Evaluation methods and criteria

Välitenttien (tai uusintatentin) osuus n. 40%, harjoitustyön osuus n. 60% arvosanasta.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Videopohjaista virtuaaliopetusta noin puolet ja tavanomaista luokkaopetusta puolet kurssista. Demonstaraatioita, ohjattua työskentelyä, materiaalin itseopiskelua, tuntiharjoitteita, virtuaaliharjoituksia ja laajempia harjoitustöitä.

Learning materials

Tabulassa on pdf-materiaaleja ja videoita. Muu materiaali voi olla käytössä oman harkinnan mukaan, mutta ei ole välttämätöntä.

Student workload

Kuorma on pyritty jakamaan tasaisesti kurssin ajalle, joten ole aktiivisesti mukana alusta saakka. Kunkin yksilökohtainen etenemisnopeus on erilainen, joten on vaikea sanoa yleissitovaa kokonaisajan käyttöä. Varaa reilusti aikaa virtuaaliopetukselle ja omaehtoiselle harjoittelulle, erityisesti harjoitustyölle.

Content scheduling

AutoCAD-ohjelma käydään aluksi perusteellisesti läpi. Kurssin edetessä painopistettä siirretään rakennuspiirustusten merkintöjen ja geometristen ominaisuuksien suuntaan.

Completion alternatives

Tapauskohtaisesti harkittavissa, mikäli on erityisiä perusteita.

Further information

Tabulan seuraaminen on välttämätöntä heti kurssin alusta lähtien. Kurssille on hieman huono tulla myöhässä mukaan, kun heti alkuun käydään aivan oleellisimmat perusasiat AutoCAD-ohjelmasta läpi.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on jättänyt palauttamatta vaaditun harjoitustyön tai palautettu työ ei ole ollut asianmukaisesti tehty. Esimerkiksi se on keskeneräinen. Tai opiskelija ei ole saanut merkintää suoritetusta tentistä / välitenteistä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on saanut kaikki pakolliset suoritteet hyväksyttävän tasoisesti läpi, eli harjoitustyöt ja välitentit/uusintatentti ovat kaikki hyväksytyn minimitason läpäiseviä. 2 edellyttää jo jonkinverran minimivaatimuksia parempaa osaamista. Opiskelija tarvii suoriutuakseen kurssiin liittyvistä tehtävistä merkittävästi apua.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on suoriutunut tentissä ja harjoitustöissä keskitasoisesti (3) tai keskitasoista paremmin (4) painotukset huomioiden. Opiskelija ei tarvi paljoakaan apua suoriutuakseen kurssiin liittyvistä tehtävistä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osoittanut osaavansa jakson asiat teoriassa ja käytännössä kiitettävän hyvin. Tarkempia pisterajoja ei vielä voi julkaista, kun ne muuttuvat joka vuosi. Opiskelija on hyvä ratkaisemaan tehtäviin liittyviä ongelmia ja voi näin toimia apuna myös muille opiskelijoille.

Go back to top of page