Skip to main content

Administration, Health Economics and Enterprise (4 cr)

Code: 7R00BI42-3002

General information


Enrolment period
01.10.2016 - 19.12.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2017 - 14.04.2017
Implementation has ended.
Credits
4 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Radiography and Radiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 27
Degree programmes
Degree Programme in Radiography and Radiotherapy
Teachers
Tapio Koskimaa
Marja Hannula
Marja Jaronen
Course
7R00BI42

Objectives (course unit)

Students
-know the basics of administration and the sectors of health care
-know the principles of management in imaging and radiotherapy units
-know the basic terms and conditions of employment
-know the methods of quality assurance and clinical audition
-know the basic concepts of health economics
-are aware of the significance of economy and enterpreneurship in health care

Content (course unit)

-Management and leadership
-Quality of service and evaluation of service
-Basics of terms and conditions of employment
-Structure of social and health services
-Legislations of patients rights
-Health economics
-Enterpreneurship

Exam schedules

Seminaariesitykset: ajankohta sovitaan luentosarjan alussa

Assessment methods and criteria

Arvosana koostuu seminaariesityksestä ja Tabulaan kirjoitettavasta oppimispäiväkirjasta painotettuna tuntiaktiivisuudella.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, opintokäynnit, seminaarityöskentely

Learning materials

Annetaan opintojakson alussa

Student workload

Opintokäynnit 100% läsnäolo tai vaihtoehtoinen suoritustapa, joka sovitaan yksilöllisesti
Osallistuminen oppitunneille tai tunnin aiheeseen liittyvä tiivistelmä Tabulaan
Säännöllinen oppimisprosessin reflektointi Tabulaan keskustelualueelle

Content scheduling

Opintojakso on koko kevätlukukauden mittainen (9.1.2017 - 30.5.2017)

Completion alternatives

Sovitaan erikseen

Practical training and working life cooperation

Opintokäynnit terveysalan toimijoiden yksiköihin

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ei ole osallistunut opintokäynteihin
Ei ole reflektoinut oppimistaan keskustelualueella
Ei ole suunnitellut, toteuttanut ja arvioinut seminnariesitystä annetusta aiheesta

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

on selvillä kuvantamis- ja sädehoitoyksikön johtamisen periaatteista
on selvillä laadun arviointimenetelmistä ja kliinisestä auditoinnista
omaa perustiedot työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista ja asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta
tietää terveystaloustieteen peruskäsitteet
hahmottaa terveydenhuollon hallinnon ja sen osa-alueet
ymmärtää yrittäjyyskäsitteen ja yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa
on osallistunut opintokäynteihin ja refletoinut oppimistaan

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

ymmärtää yrittäjyyskäsitteen ja yrittäjyyden merkityksen terveydenhuollossa ja laajemmin yhteiskunnassa
hahmottaa terveydenhuollon hallinnon ja toiminnan palveluketjuja
osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtaimisesta ja terveystaloustieteestä
on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä refletoinut oppimistaan monipuolisesti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

tiedostaa taloudellisen toiminnan merkityksen omalla vastuualueellaan
tunnistaa johtamisen merkityksen työyhteisön ja -ryhmän toimivuuteen hoidon ja palvelun laadun edistämiseksi
tiedostaa vastuunsa itsensä johtamisesta ja omien työelämätaitojensa kehittämisestä
osaa analysoida laatujohtamisen kokonaisuutta
osaa soveltaa perustietojaan työelämän palvelusuhteista, yrittäjyyden perusteista, asiakaspalveluperiaatteiden noudattamisesta, laatujohtaimisesta ja terveystaloustieteestä niin, että voi esittää perusteluja kehittämisehdotuksia
on osallistunut opintokäynteihin ja osoittanut kiinnostuneisuutta ja aktiivisuutta niiden aikana sekä
On refletoinut oppimistaan monipuolisesti
On ollut oppimiseen liittyvän keskustelun aktiivisena toimijana

Go back to top of page