Laboratory Works of Physics (3 cr)
Code: 5N00BC76-3037
General information
- Enrolment period
- 28.11.2016 - 13.01.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2017 - 28.04.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bioproduct Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 32
- Degree programmes
- Degree Programme in Bioproduct and Process Engineering, students who began in 2014-2018
- Teachers
- Reijo Manninen
- Juho Tiili
- Riikka-Liisa Vaara
- Person in charge
- Ulla Häggblom
- Course
- 5N00BC76
Objectives (course unit)
Students are able to
- make controlled measurements
- make plans of measurements
- evaluate reliability of measurements
- evaluate importance of measurements
Content (course unit)
Measurements of students own technical area
Reporting of laboratory works made
Project learning applications
Prerequisites (course unit)
Basics of Measuring and Reporting
Exam schedules
Tenttiä ei ole.
Evaluation methods and criteria
- Arviointi perustuu laboratoriotöiden arvioinnin keskiarvoon.
- Yksityiskohtaiset arviointiperusteet dokumentissa Labran arviointi, löytyy Tabulasta.
- Osallistuttava lähiopetukseen, pakollista kaikkiin mittauksiin, ohjaus- ja palautetunneille.
- Työt mitataan työpareittain
1) Ohjatut työt (yhteensä 4 kpl)
- palautetaan 2 henkilökohtaista raporttia
- arvioidaan arvosanoin 0-5
2) Itse suunniteltu ja toteutettu työ
- työparin kanssa yhteisvastuullinen työ
- työstä tehdään Tabulassa mittaussuunnitelma, joka hyväksytetään ohjaavalla opettajalla
- työstä tehdään posteri, joka esitellään posteritilaisuudessa ja arvioidaan
3) Ääneneristävyyden mittaus
- ryhmän kanssa yhteisvastuullinen työ
- tiivistetty tulosraportti, arviointi Hyväksytty/korjattavaa
* Selostukset luovutetaan ohjaavalle opettajalle 2 viikon kuluessa.
* Palautuksen lykkääntyminen vaikuttaa heikentävästi arvosanaan (1/2 arvosanaa / viikko).
* Selostus palautettava viimeistään 4 viikon kuluttua kyseisestä mittauskerrasta lukien.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus, laboratoriotyöskentely, ryhmätyöskentely, raportti/työselostus, posteri, esitelmä.
Learning materials
- Arminen,..: Fysiikan laboratoriotyöt, Tammertekniikka 1998 tai uudempi.
- TAMKin kirjallisten töiden raportointiopas.
- Työohjeita Tabulassa
Student workload
Lähiopetus n. 40 h. Opiskelijan itsenäinen työskentely n. 37 h
Content scheduling
Tämä löytyy Tabulasta.
Further information
Opetus alkaa lukujärjestyksen mukaan tammikuussa.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole palauttanut raportteja tai mittauksia on tekemättä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa fysiikkaan ja omaan alaan liittyviä mittaustehtäviä, tosin hän saattaa tarvita tähän opettajan tai toisen opiskelijan ohjausta. Opiskelija osaa raportoida mittaustulokset TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen mukaisesti. Raportointi saattaa kuitenkin olla tyyliltään haparoivaa.
Arvioitavien raporttien yksityiskohtaisemmat arviointikriteerit on esitetty taulukkomuodossa dokumentissa Labra-arviointi, löytyy Tabulasta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa fysiikkaan ja omaan alaan liittyviä mittaustehtäviä. Opiskelija osaa raportoida mittaustulokset TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen mukaisesti siten, että raporissa on esitetty työn kannalta kaikki oleellinen siten, että raportista muodostuu ehjä, luettava ja kattava kokonaisuus.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa fysiikkaan ja omaan alaan liittyviä mittaustehtäviä. Opiskelija osaa raportoida mittaustulokset TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen mukaisesti siten, että raporissa on kokonaisvaltaisesti esitetty työn kannalta kaikki oleellinen siten, että raportista muodostuu ehjä, luettava ja laaja-alaisesti kattava kokonaisuus.