Recital C (8 cr)
Code: 2X00CF67-3003
General information
- Enrolment period
- 13.06.2016 - 22.12.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.09.2016 - 12.05.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Local portion
- 8 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
- Teachers
- Selina Sillanpää
- Heini Kärkkäinen
- Petri Mäkiharju
- Laura Vikman
- Petri Antikainen
- Markus Hohti
- Pekka Ahonen
- Anne Nietosvaara
- Tapio Kilpinen
- Anja Voipio-Mansnerus
- Pauliina Paasila
- Risto Kyrö
- Hanna Hurskainen
- Kari Nikkanen
- Person in charge
- Pekka Ahonen
- Course
- 2X00CF67
Objectives (course unit)
Students meet the difficulty level of C-level repertoires in playing or singing. As to artistic expression and mastery of musical entities large by form, they have made adequate advance to reach the level of Recital C requirements. Students are able to take advantage of professional literature, research papers and music perception skills in improving their instrument skills.
Students have obtained learning and reflection skills, an ability to take an analytic look at their own work.
Content (course unit)
Technical and expressional instrument skills to meet C-level repertoire requirements including ergonomic skills and interaction between the accompanist and the public.
The repertoire and performance requirements are defined in instrumental requirements of Tampere University of Applied Sciences.
Location and time
Yksilöopetuksen opetusajoista ja -paikasta sovitaan opettajan kanssa.
Exam schedules
Erikseen lukuvuoden aikana sovittavina ajankohtina.
Evaluation methods and criteria
Arviointilautakunta arvioi musiikkiesityksen numeraalisesti sekä antaa siitä suullisen palautteen. Arvioinnin perusteet kirjataan ja arkistoidaan opintotoimistoon.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Henkilökohtainen opetus, ryhmäopetus, itsenäinen harjoittelu ja työstäminen, harjoitukset säestäjän kanssa (instrumentista riippuen)
Learning materials
Sovitaan opiskelijakohtaisesti lukuvuoden aikana.
Student workload
Opinto-oikeuspäätöksen mukainen instrumenttiopetus, ryhmäopetustilanteet, oma harjoittelu sekä konserttiesiintymiset.
Content scheduling
Sisältö jaksotetaan tasaisesti lukuvuoden ajalle.
Completion alternatives
AHOT
Practical training and working life cooperation
Mahdolliset konsertti- ja esiintymistilanteet.
International connections
Mahdolliset mestarikurssit, kansainvälinen materiaali ja esim. osallistuminen etäopetukseen tietoverkon välityksellä (ulkomaiset opettajat).
Further information
The course can be organised in a foreign lanquage.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijan tyylintuntemuksessa, perustekniikassa sekä instrumentin hallinnassa on suuria puutteita.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija esittää teokset taiteellisesti ja teknisesti tyydyttävällä tavalla. Musiikillisten kokonaisuuksien hallinta on heikkoa.Sointikulttuuri ei ole riittävän monipuolinen.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija hallitsee ohjelman sekä teknisesti että taiteellisesti ja tuo esiin eri tyylisuuntien erityispiirteitä.
Sointikulttuuri on rikas, ja musiikillisten kokonaisuuksien hallinta hyvä.Opiskelija hallitsee hyvin teosten muodot sekä tekniset haasteet.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
.
Opiskelija hallitsee ohjelman teknisesti sekä taiteellisesti erinomaisesti sekä tuo esiin eri tyylisuuntien erityispiirteitä. Sointikulttuuri on rikas, ja musiikillisten kokonaisuuksien hallinta hyvä Lisäksi opiskelijan oma persoonallisuus on kuultavissa musiikissa.