Advanced Studies in Music Pedagogy (5cr)
Code: 2X00CR38-3001
General information
- Enrolment period
- 02.12.2015 - 31.12.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.01.2016 - 16.12.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Music
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 10
- Person in charge
- Matti Ruippo
- Course
- 2X00CR38
Objectives (course unit)
Students are familiar with the special features of vocational and higher education in the field of music and are able to apply them to their own teaching work. He will be able to utilize ICT in various ways. The student has the skills to choose motivational and creative pedagogical solutions, taking into account the diverse learners.
Content (course unit)
Topics to consider:
Pedagogy of vocational and higher education in music
Tradition periods in music hobby
Lifelong learning and the therapeutic use of music
Information and communication technology as a music teacher's tool
Location and time
23.4. klo 10.00–15.00, C1-23 Paja
20.5. klo 16.45–20.00, C1-23 Paja
21.5. klo 10.00–15.00, C1-23 Paja
Verkkojaksot sovitaan erikeen.
Assessment methods and criteria
Osallistuminen opetukseen ja annettujen tehtävien tekeminen ovat arvioinnin perustana.
Teaching methods
Lähiopetus, demonstraatiot, opetuskeskustelu, verkko-opetus, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, harjoitustyöt, ongelmalähtöinen opiskelu.
Learning materials
Kirjallisuutta, tehtäviä ja verkko-oppimateriaalia opettajien harkinnan mukaan.
Student workload
Työaika yhteensä 135 h. Jako etä- ja lähiopetukseen sekä omakohtaiseen työskentelyyn vaihtelee opetettavan aineen mukaan.
Content scheduling
23.4.-26.8.2016
Erilaiset oppijat ja oppimisympäristöt
Elinikäinen oppiminen ja musiikin terapeuttinen käyttö
Tieto- ja viestintäteknologian käyttö musiikin opetuksessa
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osallistu opetukseen.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu opetukseen lähinnä passiivisesti. Tehtävien tekeminen puutteellista.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu opetukseen aktiivisesti ja keskustellen oppimisyhteisön kanssa sekä suorittaa annetut tehtävät moitteetta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu opetukseen erittäin aktiivisesti ja tukee oppimisyhteisön edistymistä sekä suorittaa annetut tehtävät erinomaisesti.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistuu opetukseen ja suorittaa annetut tehtävät.