Skip to main content

Advanced Studies in Music Pedagogy (5cr)

Code: 2X00CR38-3001

General information


Enrolment period
02.12.2015 - 31.12.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2016 - 16.12.2016
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Music
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 10
Person in charge
Matti Ruippo
Course
2X00CR38

Objectives (course unit)

Students are familiar with the special features of vocational and higher education in the field of music and are able to apply them to their own teaching work. He will be able to utilize ICT in various ways. The student has the skills to choose motivational and creative pedagogical solutions, taking into account the diverse learners.

Content (course unit)

Topics to consider:
Pedagogy of vocational and higher education in music
Tradition periods in music hobby
Lifelong learning and the therapeutic use of music
Information and communication technology as a music teacher's tool

Location and time

23.4. klo 10.00–15.00, C1-23 Paja
20.5. klo 16.45–20.00, C1-23 Paja
21.5. klo 10.00–15.00, C1-23 Paja
Verkkojaksot sovitaan erikeen.

Assessment methods and criteria

Osallistuminen opetukseen ja annettujen tehtävien tekeminen ovat arvioinnin perustana.

Teaching methods

Lähiopetus, demonstraatiot, opetuskeskustelu, verkko-opetus, yhteistoiminnallinen oppiminen, harjoitukset, harjoitustyöt, ongelmalähtöinen opiskelu.

Learning materials

Kirjallisuutta, tehtäviä ja verkko-oppimateriaalia opettajien harkinnan mukaan.

Student workload

Työaika yhteensä 135 h. Jako etä- ja lähiopetukseen sekä omakohtaiseen työskentelyyn vaihtelee opetettavan aineen mukaan.

Content scheduling

23.4.-26.8.2016
Erilaiset oppijat ja oppimisympäristöt
Elinikäinen oppiminen ja musiikin terapeuttinen käyttö
Tieto- ja viestintäteknologian käyttö musiikin opetuksessa

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei osallistu opetukseen.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu opetukseen lähinnä passiivisesti. Tehtävien tekeminen puutteellista.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu opetukseen aktiivisesti ja keskustellen oppimisyhteisön kanssa sekä suorittaa annetut tehtävät moitteetta.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu opetukseen erittäin aktiivisesti ja tukee oppimisyhteisön edistymistä sekä suorittaa annetut tehtävät erinomaisesti.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu opetukseen ja suorittaa annetut tehtävät.

Go back to top of page