Basic Tests in Clinical Chemistry, Part I (3 cr)
Code: 7B00BC51-3008
General information
- Enrolment period
- 02.12.2016 - 13.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2017 - 17.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Biomedical Laboratory Science
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 36
- Degree programmes
- Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
- Teachers
- Ulla Kähkönen
- Small groups
- AB (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- I (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- II (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- III (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- b2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- AB
- I
- II
- III
- b2
- Course
- 7B00BC51
Objectives (course unit)
Student is able to
- describe the pre-analytical requirements of the most common clinical chemistry analyses and indications for these analyses
- explain principles of basic clinical chemistry analysers and related analysis methods
- apply their knowledge in analysis
- understand the clinical meaning of analyses and can evaluate the reliability of laboratory results and analysis processes
- apply quality management principles in their work
Content (course unit)
Enzyme tests
Lipid tests
Carbohydrate metabolism tests
Prerequisites (course unit)
The student must have passed 7B00BB84 Basic Methods and Analytical Techniques before the course 7B00BC51 Orientation to Basic Tests I in Clinical Chemistry
Location and time
18.08.2017 08.30 - 11.45 INFO
elo-lokakuu 2017 teoriaa ja työskentely harjoistuslaboratoriossa.
Koe
Evaluation methods and criteria
Uusintakoe EXAM
Korotus: yleiset uusintakoepäivät 13.3.
klo 16.15-20.15, ti 10.4.
klo 16.15-19.15 tai ti 8.5. klo 16.15-20.15
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luentoja, ryhmätöitä ja käytännön harjoitus opetuslaboratoriossa.
Learning materials
CLINICAL BIOCHEMISTRY, EDITED PY NASSAR AHMED. , saatavana e-kirjana TAMK-finna
Opettajan antama muu materiaali
Further information
The course includes training in the university of applied sciences' teaching laboratory
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Laboratorioharjoituksiin osallistuminen ja niihin liittyvät tehtävät osin suorittamatta, vaikka kokeesta saatu vähintään 60% kokonaispisteistä.
Laboratorioharjoitukset suoritettu, tehtävät suoritettu, mutta kokeen pistemäärä alle 60 % kokonaispistemäärästä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Harjoitukset ja tehtävät suoritettu tyydyttävästi ja kokeesta saatu 60-75 % kokonaispisteistä.
Osaa tyydyttävästi selittää hiilihydaatti-, lipidi- ja entsyymitutkimusten käytön ja kliinistä merkitystä, sekä niihin liittyvät tutkimukset. Tunnistaa näiden tutkimusten preanalyyttiset virhetekijät ja ymmärtää koulussa tehtyjen analyysien menetelmien periaateet. Suorittanut kaikki opettajan antamat harjoitukset, itseohjautuvuudessa kehittämistä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Harjoitukset ja tehtävät suoritettu hyvin ja kokeesta saatu 76-85 % kokonaispisteistä.
Osaa selittää ja perustella hiilihydaatti-, lipidi- ja entsyymitutkimusten käytön ja kliinistä merkitystä, sekä niihin liittyvät tutkimukset. Tunnistaa näiden tutkimusten preanalyyttiset virhetekijät ja pystyy soveltamaan tietoa harjoitustöissä. Ymmärtää koulussa tehtyjen analyysien menetelmien periaatteet. Suorittanut kaikki opettajan antamat harjoitukset hyvin ja osaa perustella ratkaisujaan.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Harjoitukset ja tehtävät suoritettu erittäin hyvin ja kokeesta saatu 86 - 100% kokonaispisteistä.
Osaa selittää ja perustella hiilihydaatti-, lipidi- ja entsyymitutkimusten käytön ja kliinistä merkitystä, sekä niihin liittyvät tutkimukset. Tunnistaa näiden tutkimusten preanalyyttiset virhetekijät ja pystyy soveltamaan tietoa harjoitustöissä. Ymmärtää koulussa tehtyjen analyysien menetelmien periaatteet. Suorittanut kaikki opettajan antamat harjoitukset hyvin ja osaa perustella ratkaisujaan.