Skip to main content

Business or Project Development or Practical Placement part 1/6 (5 cr)

Code: 3H00FE19-3001

General information


Enrolment period
02.07.2020 - 22.08.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Ikaalinen
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Hanna Saraketo
Taina Matis
Person in charge
Hanna Saraketo
Course
3H00FE19

Objectives (course unit)

Jos opiskelija suorittaa opintojakson kehittämällä omaa yritys- tai projekti-ideaansa,

hän työskentelee valmentajien tai yritystoiminnassa alkuun auttavien organisaatioiden kanssa ja selvittää idean toteutuskelpoisuutta ja liiketoiminnallista kannattavuutta. Hän toteuttaa käytännön toimenpiteitä idean kulloisenkin vaiheen mukaisesti, esimerkiksi työstää liiketoimintasuunnitelmaa, perustaa yrityksen tai hoitaa sen asioita, käy neuvotteluja, tuotteistaa, markkinoi, laskee, myy, tuottaa tuotteita tai palveluja.

Kehittämistyön myötä opiskelija osoittaa osaavansa
analysoida kehittämistyönsä kulloisenkin vaiheen
suunnitella ja toteuttaa työn seuraavat vaiheet
hankkia tarvitsemansa tiedot
johtaa työskentelyään tavoitteellisesti.

Jos opiskelija suorittaa opintojakson harjoitteluna,

hän oppii soveltamaan oppimiaan tietoja ja taitoja työelämässä, tutustuu työelämän lainalaisuuksiin, saa käytännön työkokemusta omalta alaltaan, osaa työkokemuksen perusteella suunnitella omaa tradenomin uraansa, luo omia verkostojaan ja kontakteja työelämään, kerää ideoita opinnäytetyötä varten.

Harjoittelussa opiskelija osoittaa osaavansa
asettaa itselleen käytännön osaamistavoitteita ja toimia niiden mukaisesti.
toimia ohjatusti tradenomille tyypillisissä työtehtävissä ja kyseessä olevan työyhteisön jäsenenä.
osaa arvioida toimintaansa ja eritellä oppimaansa.

Content (course unit)

Kehittämistyönä suoritettavan opintojakson sisältö

Mikä on kehittämistyön vaihe? Miten työtä kannattaa jatkaa? Mistä saan tarvitsemani tiedot ja avun? Miten johdan työtä tavoitteellisesti ja tuloksellisesti niin, että idean käytännön toteutus etenee?

Harjoittelun sisältö

Mitä ovat tradenomin työtehtävät? Miten arvioin osaamistani, annan ja vastaanotan palautetta? Miten toimin työyhteisön jäsenenä? Mitkä ovat omat kehittämiskohteeni?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

hyväksytty/hylätty

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

hyväksytty/hylätty

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

hyväksytty/hylätty

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Kehittämistyönä suoritettavan opintojakson arviointi

Hyväksytty
Opiskelija osoittaa kehittämistyönsä eteen tekemänsä toimenpiteet tai sen parissa tekemänsä työn. Hän on työskennellyt tavoitteellisesti ja tarkoituksenmukaisesti.

Hylätty
Opiskelija on työskennellyt tunti- tai tavoitemäärällisesti liian vähän.

Harjoittelun arviointi

Hyväksytty
Opiskelija on tehnyt vaadittavan määrän työtunteja sekä toimittanut harjoitteluraportin ja työtodistuksen harjoittelun ohjaajalle. Ne osoittavat, miten harjoittelulle henkilökohtaisesti asetetut oppimistavoitteet ovat toteutuneet.

Hylätty
Opiskelija on työskennellyt tunti- tai tavoitemäärällisesti liian vähän tai harjoitteluraportti tai työtodistus puuttuu.

Location and time

1st year, 1st semester or according to student's personal study plans

Exam schedules

No exams. Agreement and report.

Assessment methods and criteria

please see the curriculum

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Please see the curriculum

Student workload

5 ects cr. = 135 hours of student's work

Completion alternatives

please see the curriculum

Practical training and working life cooperation

100 %

Further information

The steps:
- agreement with responsible teachers
- work and keep track on your hours
- report to responsible teachers.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

according to the curriculum

Go back to top of page