From an Idea to Business Activity (5cr)
Code: 3H00FE17-3002
General information
- Enrolment period
- 09.06.2021 - 31.08.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2021 - 14.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
Tässä opintojaksossa tutustutaan ideointiin ja innovointiin sekä prosesseihin, joiden avulla idean toteutuskelpoisuutta päästään arvioimaan.
Opiskelija osaa
- käyttää ideointimenetelmiä,
- kehittää ideoita innovaatioksi ja edelleen myytäväksi tuotteeksi tai palveluksi erilaisten työkalujen avulla,
- arvioida idean liiketoiminnallisia mahdollisuuksia,
- innovaatioita koskevan lainsäädännön perusteet.
Content (course unit)
Millaisia ideointimenetelmiä voidaan hyödyntää?
Miten rakennetaan ideasta innovaatio?
Millaiset työkalut tukevat innovointia?
Miten innovaatiosta kehitetään tuote/palvelu?
Millainen lainsäädäntö määrittää innovaatioita?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija tunnistaa vain vähän ideointimenetelmiä. Idean kehittäminen innovaatioksi ja edelleen myytäväksi tuotteeksi/palveluksi on haasteellista. Innovaatioita koskevan lainsäädännön tuntemisessa on puutteita.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija osaa tunnistaa ja hyödyntää ideointimenetelmiä. Hän pystyy kehittämään ideansa innovaatioksi ja edelleen myytäväksi tuotteeksi/palveluksi. Opiskelija tuntee osittain innovaatioita koskevan lainsäädännön.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija tuntee monenlaisia ideointimenetelmiä ja hyödyntää niitä käytännössä. Hän pystyy kehittämään ideansa innovaatioksi ja edelleen myytäväksi tuotteeksi/palveluksi. Opiskelija tuntee innovaatioita koskevan lainsäädännön.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.
Location and time
Please see Pakki/Peppi/Lukkarikone systems. The contact days are located in the Tampere Region, please see Moodle and other communication channels for detailed information.
Exam schedules
see Moodle
Assessment methods and criteria
Methods and grounds for evaluation are described in the curriculum. Detailed criteria is described with each assignment, and can be found in Moodle.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
team learning, dialogue, team coaching, development discussions, lectures, clinics, workshops, visitors, group work, presentations, exams, written and oral assignments, self and peer evaluation
Learning materials
Literature is listed in Moodle. Mostly it is available via libraries of Tampere Universities or on websites. Other teaching materials are saved in Moodle.
Student workload
1 cr. = 27 hours of student's work.
Content scheduling
Moduulin perusrakenne on
- ennakkotehtävä
- lähipäivät 1/5
- etätehtävät
- lähipäivät 2/5
- etätehtävät
- lähipäivät 3/5
- etätehtävät
- lähipäivät 4/5
- etätehtävät
- lähipäivät 5/5 ja arvioinnit.
Lähipäiviä on 2/kuukausi. Etäjaksojen aikana voi olla valmentajavetoisia (verkko)tapaamisia tai ohjauksia sekä opiskelijoiden itsenäisesti järjestämiä ryhmä- tai tiimityöhetkiä sekä itseopiskelua tukevia tapaamisia.
Completion alternatives
to be negotiated with the responsible teachers
Practical training and working life cooperation
The assignments can be connected to your own work or business. Let's try to keep the working life connection strong.
Further information
The courses of the modules are integrated.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Please see curriculum and Moodle. There is detailded evaluation criteria attached to each assignment.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Please see curriculum and Moodle. There is detailded evaluation criteria attached to each assignment.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Please see curriculum and Moodle. There is detailded evaluation criteria attached to each assignment.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Please see curriculum and Moodle. There is detailded evaluation criteria attached to each assignment.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Please see curriculum and Moodle. There is detailded evaluation criteria attached to each assignment.