English for International Business (5cr)
Code: 3H00EA86-3001
General information
- Enrolment period
- 14.12.2021 - 12.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.01.2022 - 18.05.2022
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- TAMK Languages and Communication
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
The student knows the vocabulary of international business.
The student can handle the situations in international business both orally and in writing.
The student can discuss issues of international trade with expertise in cross-cultural communication situations.
Content (course unit)
- international trade
- the EU
- globalisation
- communication between buyer and seller
- payment terms
- documents in international trade
- contemporary issues in international trade
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Fair
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Good
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Excellent
Exam schedules
A written essay of self-reflection on the various aspects covered in the course.
Assessment scale
0-5
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osoittanut, että pystyy selviytymään tavanomaisista suullisista ja kirjallisista kommunikaatiotilanteista tuttuja viestintävälineitä käyttäen tai että hän kykenee osallistumaan yksinkertaiseen keskusteluun keskustelukumppanin avulla. Opiskelija ei ole osallistunut opetukseen tai palauttanut annettuja tehtäviä annetussa määräajassa.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
• selviytyy tavanomaisista suullisista ja kirjallisista kommunikaatiotilanteista tuttuja viestintävälineitä käyttäen.
• kykenee osallistumaan yksinkertaiseen keskusteluun keskustelukumppanin avulla.
• pyrkii huomioimaan keskustelukumppanin ja reagoimaan tilanteeseen.
• on tietoinen yhteistyömaiden liiketoimintakulttuureissa ja –tavoissa olevista eroavaisuuksista ja pyrkii ottamaan ne jollakin tavalla huomioon viestinnässään ja käyttäytymisessään.
• ymmärtää pääasiat kuulemastaan ja pystyy tekemään muistiinpanoja.
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille.
• kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi.
• ääntää useimmiten ymmärrettävästi.
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
• hoitaa suulliset ja kirjalliset kommunikaatiotilanteet asianmukaisesti eri viestintävälineitä käyttäen.
• ilmaisee itseään sujuvasti, osaa keskustella tutuista, ammatillisista aiheista ja kantaa oman vastuunsa keskustelun ylläpitämisestä.
• osaa mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan.
• viestii hyvällä englanninkielellä suhteellisen spontaanisti, ilmaisee oman kantansa ja osaa perustella eri vaihtoehtojen etuja ja haittoja.
• osaa poimia pääkohdat kuulemastaan ammatillisesta keskustelusta ja laatia niiden pohjalta lyhyen muistion tai raportin.
• tuntee ainakin muutamien yhteistyömaiden liiketoimintakulttuurit ja –tavat ja osaa ottaa ne jollakin tavalla huomioon viestinnässään ja käyttäytymisessään.
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun puhutaan suhteellisen hitaasti ja selkeästi.
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija
• selviytyy tavanomaisista suullisista ja kirjallisista kommunikaatiotilanteista tuttuja viestintävälineitä käyttäen.
• kykenee osallistumaan yksinkertaiseen keskusteluun keskustelukumppanin avulla.
• pyrkii huomioimaan keskustelukumppanin ja reagoimaan tilanteeseen.
• on tietoinen yhteistyömaiden liiketoimintakulttuureissa ja –tavoissa olevista eroavaisuuksista ja pyrkii ottamaan ne jollakin tavalla huomioon viestinnässään ja käyttäytymisessään.
• ymmärtää pääasiat kuulemastaan ja pystyy tekemään muistiinpanoja.
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille.
• kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi.
• ääntää useimmiten ymmärrettävästi.
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy.
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita.