Mathematics for Accounting and Finance (5 cr)
Code: 3H-513-3010
General information
- Enrolment period
- 11.06.2017 - 03.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 15.08.2017 - 15.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
Students apply percentage and interest rate calculation in various business calculations. Students have compound interest calculation tools for funding calculations.
The student
- is able to apply percentage calculation in various financial calculations
- is able to apply interest and compound interest calculations in funding calculations
- is able to use calculations to identify regularities related to financial concepts
- knows the impacts of changes in the value of money and is able to explain them in calculations
- is able to do cross currency calculations and calculations on the effects of changes in the value of the euro
- is able to use spreadsheet tools in calculations
Content (course unit)
How are percentage calculations used effectively in various situations?
How are return on capital or price related calculations made?
What regularities are there between different financial concepts?
How is change in the value of money taken into account in calculations?
How to do currency calculations and what are the effects of value changes in currency (e.g. euro)?
How are funding calculations made and what tools does spreadsheet provide for making these calculations?
Location and time
Katso Pakki
Exam schedules
Tentti 1
Tentti 2
Uusinnan yleisinä tenttipäivinä
Evaluation methods and criteria
Tentti erikseen osasta 1 ja 2. Arvosana osien keskiarvo.
Sekä osan 1 että osan 2 läpäiseminen vaatii puolet maksimipistemäärästä.
Mahdollisessa toteutuksen jälkeisessä uusintatentissä tentitään aina koko opintojakso.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus, harjoitukset ja tentti.
Learning materials
Saaranen – Kolttola - Pösö: Liike-elämän matematiikka (Edita)
11. uudistettu painos 2016.
Student workload
Lähiopetus ja -ohjaus n. 33 h. Opiskelijan itsenäinen työ n. 100 h.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa.